اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - 28 October 2018
مدیرعامل خانه موسیقی ایران اعلام کرد: 
نوربخش گفت:طی فراخوانی که با همکاری خانه هنرمندان داده شد ،50 گروه های اعلام آمادگی کرده و از این تعداد 7 گروه از 23 آبان ماه تا 20 دی ماه سال جاری در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران اجرا خواهند داشت. 
برگزاری کنسرت های پژوهشی از 23 آبان ماهبه گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی عصرپرس، حمید رضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران در نشست خبری کنسرت های پژوهشی با اعلام اینکه بسترهای لازم برای بروز طبیعی خواننده وجود ندارد گفت: جای نگرانی است که موسیقی سنتی ایران در حال افول است چرا که نتوانستم بستر های لازم را برای پرورش استعداد های موسیقی فراهم کنیم.

نوربخش در ادامه گفت: نگذاریم این چراغ خاموش شود چرا که استعداد های زیادی در حال تلاش هستند و پتانسیل های خوبی وجود دارد که شایستگی های لازم را دارند اما نتوانستم حمایت های لازم را از آنها داشته باشیم .

مدیرعامل خانه موسیقی ایران ادامه داد: رسانه ها نقش بسزایی در حمایت از این پتانسیل ها و ارائه اثر آنها در جامعه دارند اما متاسفانه تا کنون رسانه ملی نتوانسته کاری در این زمینه انجام دهد.

بالاترین جلوه موسیقایی جلوه ساز و آواز است
نور بخش در ادامه با اشاره به اینکه بالاترین جلوه موسیقایی جلوه ساز و آواز است، گفت: نگذاریم این جلوه ارزشمند کم رنگ شود و با جریان فرهنگی درست موسیقی نگذاریم موسیقی سنتی از بین برود.

وی گفت: همه گروه های شخصی که توانسته اند خود را در جامعه مطرح کنند به طور طبیعی بروز داده نشده و مطرح شدن بخشی از آنها با شانس همراه بوده است.

مدیرعامل خانه موسیقی ایران ادامه داد:همه ما با همراهی رسانه های کشوری میتوان با حمایت این افراد، موسیقی سنتی را احیا کرد.

نوربخش در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در موسیقی ممنوع بودن نوازنده خانم در اجراها است، گفت: متاسفانه در کشور همچنان با مخالفت با نوازنده خانم در اجرای موسیقی است و متاسفانه این روند ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنسرت های پژوهشی از 23 آبان ، گفت: طی فراخوانی که با همکاری خانه هنرمندان داده شد 50گروه اعلام آمادگی کرده که 7 گروه از 23 آبان ماه تا 20دیماه سال جاری احرا خواهند داشت و بلیط فروشی نیز از 14 آبان واز طریق سایت تیوال آغاز می شود.

کنسرت های پژوهشی خانه موسیقی که با همکاری خانه هنرمندان ایران برگزار می شود به شرح آیا است: 

23 آبان ماه چهار از ساعت 19_21  توسط گروه نواگردان
 
30 آبان چهارشنبه از ساعت  19_21 توسط گروه پرنیا
 
25 آذر یکشنبه از ساعت 20_22 توسط گروه شوق 

28 آذر چهارشنبه 19_21 کنسرت هادی حسینی ساز و آواز قاسم رحیم زاده 

29 آذر پنج شنبه از ساعت  20_22  توسط گروه دیر
 
 16 دی یکشنبه از ساعت 19_21 توسط گروه موسیقی کاشان 

20 دی پنج شنبه 20_22 توسط گروه بوم اجرا خواهد شد.

به گزارش عصرپرس، ادامه نشست سرپرست گروه های نوازنده به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. 

خبرنگار: پویا مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: