اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 22 October 2018
رئیس اتحادیه صنف لبنیات تهران مطرح کرد:
 در همایش غذای سالم، لبنیات سالم برای نخستین بار در کشور از دستورالعمل ساماندهی صنف لبنیات رونمایی شد.
رونمایی از دستورالعمل ساماندهی صنف لبنیاتبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، علی رجبی رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی در همایش " غذای سالم، لبنیات سالم" که در مرکز همایش های زکریای رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: وجه تفاوت لبنیات سنتی کارگاهی با لبنیات صنعتی طعم و بافت خاص و اصیل آن است، که به دلیل مایع های اصلی که نسل به نسل به دست ما رسیده و در تولید لبنیات سنتی از آن استفاده می شود دارای کیفیت مطلوب تری است.

وی افزود: محصولات لبنی سنتی حاصل یک فرآیند طبیعی است و برای اینکه تولید با کیفیت و مشتری پسند عرضه شود مجبور به استفاده از شیر خام با کیفیت بالا و چربی کامل هستیم به همین دلیل شیر خریداری شده در واحد های صنفی گرانتر از شیر های دیگر است.

وی در ادامه گفت: اتحادیه صنف لبنیات سنتی با درپیش گرفتن یک رویکرد علمی ضمن به روز کردن تجهیزات و فضای تولید و در راستای رعایت بهداشت محیط،  طعم و بافت اصیل محصولات را نیز در نظر گرفته است. 

رجبی در ادامه گفت: اعضای اتحادیه با دفاتر خدمات سلامت دارای قرارداد هستند و علاوه بر آن نیز در خود  اتحادیه نمونه محصولات لبنیاتی سنتی تولید شده  را به صورت مستقل و ماهانه  گرفته و از نظر سلامت کامل آن اطمینان حاصل می کند.

رییس اتحادیه صنف لبنیات تهران ادامه داد: پس از سالها تلاش و پیگیری اعضای اتحادیه با وزارت بهداشت ، دستورالعمل ضوابط بهداشتی و فنی واحد های تولید و عرضه محصولات صنفی تهیه و امروز از آن رونمایی شد.


خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: