اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 15 August 2015
با لايروبی مخازن جداکننده نفت و آب منطقه غرب کشور انجام شد
سرپرست تعميرات مکانيک شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب کشور از لایروبی مخازن جداکننده نفت و آب مراکز انتقال نفت پايطاق و برداسپی و بازگشت حدود چهار هزار ليتر نفت خام به مدار انتقال بازگردانده خبر داد.

عبدالرضا گل‌محمديان با اعلام این خبر تاکید کرد: در لايروبي سه دستگاه مخزن حدود چهار هزار ليتر نفت خام به مدار انتقال بازگردانده و ۲.۵ مترمکعب واکس و لجن غيرقابل حل نيز در پالت‌های يک مترمکعبی ريخته شد.

گل‌محمدیان، با بيان اين‌که لايروبي اين مخازن به منظور سهولت در بهره‌برداري از مواد نفتي در دستور کار قرار گرفته است، افزود: مخزن جدا کننده نفت و آب مرکز انتقال نفت برداسپي با ظرفيت هفت مترمکعب، نخستين بار در سال ۹۱ لايروبي شده است.

عبدالرضا گل محمديان تصريح کرد: عمليات لايروبي اين مخزن با توجه به حجم زياد واکس و لجن کف آن بهره‌برداری از پمپ تخليه را سخت کرده بود.

به گفته وی در نتيجه اين عمليات (لايروبي) حدود ۵.۱ متر کعب واکس از کف مخزن جمع‌آوری شد.

سرپرست تعميرات مکانيک شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب، اظهار کرد: اين مخزن محل جمع‌آوري و جداسازي نفت خام و آب‌هاي محوطه منيفولد پمپ‌ها و مرکز انتقال نفت است.

گل محمديان، همچنين درباره مخزن موجود در مرکز انتقال نفت پايطاق، گفت: ظرفيت اين مخزن پنج مترمکعب است که جداسازي آب از مواد نفتي را به عهده دارد.

وي با بيان اين‌که اين مخزن نيز پس از چهار سال لايروبی شده است، تصريح کرد: در عمليات لايروبي اين مخزن حدود يک مترمکعب واکس موجود در آن جمع‌آوری شد.

به گفته گل محمديان، همزمان با لايروبی اين مخازن، مخزن حوضچه تبخير مرکز انتقال نفت برداسپي نيز لايروبی شده است.

وي يادآور شد: همه مراحل لايروبی بدون هيچ هزينه‌ای به‌وسيله کارشناسان و کارکنان اين واحد انجام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: