اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 02 October 2018
با حضور معاون اول رییس جمهور صورت گرفت؛
با حضور معاون اول رییس جمهور ۱۷۰۰ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی در قالب ۸۰۰۰ کلاس درس و یک میلیون متر مربع زیربنا در سطح کشور که با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث شده است به طور همزمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح همزمان ۱۷۰۰ فضای آموزشی،ورزشی و پرورشی درکشور

به گزارش عصرپرس، اسحاق جهانگيري صبح امروز (سه شنبه) با حضور در مدرسه پسرانه خير ساز فرزانه ۳ واقع در منطقه ۱ تهران، اين واحد آموزشي را افتتاح و به همراه وزير آموزش و پرورش و استاندار تهران از برخي كلاس هاي درس اين مدرسه بازديد كرد.

مدرسه خير ساز فرزانه ۳ در زميني به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع احداث شده و داراي ۱۸ باب كلاس درس و ۲ باب آزمايشگاه و كارگاه است.

با بهره برداری از این ۱۷۰۰ مدرسه، حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی را در مدارس نو تجربه می‌کنند.

این مدارس همزمان به صورت ویدئو کنفرانس در استان‌های تهران، خوزستان، سیستان و بلوجستان و خراسان رضوی به بهره برداری رسیده است که ۵۰ درصد هزینه ساخت مدارس را خیرین مدرسه ساز تقبل کرده اند.

این مدارس دارای امکاناتی شامل نمازخانه، کتابخانه و سالن ورزش و با معماری ایرانی - اسلامی ساخته شده است و در برابر زلزله‌هایی تا شش ریشتر مقاوم است.

با بهره برداری از این مدارس تعداد مدارس فعال به ۱۰۷ هزار مدرسه افزایش یافته است.

براساس اعلام وزارت آموزش وپرورش تا پایان برنامه ششم توسعه کشور ۳۲ هزار مدرسه فرسوده، تخریب و نوسازی می‌شود و امسال مدارس خشت و گلی از ۹ استان حذف شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: