اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 20 August 2018
دلخوش:
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تاکید کرد: وزیر امور خارجه ضمن حضور در یک جلسه غیرعلنی باید نسبت به رفع ابهامات و شفافیت مفاد مورد توافق در کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر اقدام کند.

ظریف باید در جلسه غیرعلنی درباره ابهامات کنوانسیون خزر توضیح دهدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه‌ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درخصوص کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، گفت: بر اساس مواد 173 تا 184 قانون آیین نامه داخلی مجلس و اصول 78 و 79 قانون اساسی جایگاه مجلس مشخص شده لذا دولت باید در رابطه با معاهده نامه‌ها و موافقت نامه‌ها لایحه به مجلس ارایه دهد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر موضوعات و موارد مبهم بسیاری از جمله ابهام در رابطه با داوری و تعیین مرجع حل اختلاف وجود دارد، از این رو آقای ظریف باید در مجلس و در جلسه غیرعلنی درباره این کنوانسیون توضیح دهد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان شمال کشور به طور ویژه باید در جریان این توافق قرارگیرند، افزود: به نظر برخی از حقوق در کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر دیده نشده است، حقوقی که در گذشته هم نادید گرفته شده بود و مورد اعتراض ملت ایران است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر زندگی و مشاغل بسیاری از مردم خطه شمال به منابع دریای خزر بستگی دارد، از این رو وزیر امور خارجه باید به صورت شفاف درباره مفاد این کنوانسیون و حقوقی و تکالیفی که برای جمهوری اسلامی ایران لحاظ شده، توضیحات لازم را به نمایندگان ارایه کند


نام:
ایمیل:
* نظر: