اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 20 August 2018
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گفت: پیش فروش سکه هدف جذب نقدینگی را محقق نکرده است.

پیش فروش سکه هدف جذب نقدینگی را محقق نکردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت،محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به سود 6 هزار میلیارد تومان از پیش فروش سکه، گفت:  در بازه زمانی که سرمایه های مردم به سمت ارز رفته بود و مسئولان به دنبال کنترل بازار ارز بود از سوی دیگر جذب نقدینگی نیز از اهداف دولت شده بود به همین دلیل بانک مرکزی برای جذب نقدینگی سیاست پیش فروش سکه را مطرح کرد تا بازار را مدیریت کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: بانک مرکزی سکه را بر اساس قیمت در شش ماه، پیش فروش کرد؛ اما این سیاست در ادامه موفق نبود، قیمت سکه و ارز از یک نوسان  بسیار بالایی برخوردار شد که امروز شاهدهستیم افرادی که در ابتدای عرضه سکه توسط بانک مرکزی خریداری کردند امروز به سودهای نامتعارفی دست پیدا کردند.

پیش فروش سکه ما را از هدف اصلی دور کرد

نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: سیاست پیش فروش سکه ما را را از هدف اصلی دور کرده ، به دنبال این بودیم که حجم نقدینگی بازار را کم کنیم اما امروز شاهد هستیم سکه مسبب افزایش حجم تقدینگی شده است.

سکه طلا

 وی گفت: زمانی سکه به قیمت یک میلیون و 500 عرضه می شد و امروز در بازار قیمت آن حداقل 2 برابر شده این مسئله خود به خود خلق پول است بدون اینکه در حوزه اقتصاد تاثیر گذاشته باشد.

پیش فروش سکه درآمدهای غیر متعارف ایجاد کرد

حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه افزایش قیمت سکه موجب افزایش نقدینگی و در کنار آن تورم را به همراه داشته است، عنوان کرد: باید باید در این زمینه برنامه بهتری را اتخاذ می شد، چرا که  این افراد به درآمدی خارج آن عرف دست پیدا کرده اند و از هدف جذب نقدینگی فاصله گرفته ایم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در این میان باید دید قانون مالیات ها اجازه می دهد از این درآمد اتفاقی که برای این گروه افتاده مالیات خاص دریافت کرد تا از این طریق حداقل بتوانیم در مدیریت حوزه اقتصاد قدمی را برداریم.


نام:
ایمیل:
* نظر: