اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 20 August 2018
در آستانه عید قربان؛
مدیرکل دامپزشکی استان تهران اعلام کرد: ۵۰ هزار رأس دام زنده و لاشه در ۱۰۴ مرکز با نظارت ۳۵۰ دامپزشک به صورت بهداشتی عرضه می‌شود.

توصیه های دامپزشکی را در عید قربان جدی بگیریدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صداوسیما، سید اصغر برائی نژاد مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اشاره به اینکه شهروندان دام را از مراکز مجاز خریداری و ذبح را در همان مرکز انجام دهند افزود: چنانچه امکام ذبح دام در مراکز مجاز وجود ندارد ذبح و عملیات آماده سازی لاشه با رعایت نکات کامل بهداشتی با دستکش، عینک و ماسک انجام شود تا از انتقال بیماری ها جلوگیری شود.

وی گفت: گوشت گرم دام چه در مراکز بهداشتی و چه در منزل ذبح شده باشد باید 24 ساعت در یخچال بماند و دوره پیش سرد را بگذراند و پس از آن مصرف شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران افزود: معاینه قبل از کشتار و حین کشتار، نظارت شرعی و بررسی گوشت لاشه بعد از ذبح و بسته بندی آن در بسته های بهداشتی از خدماتی است که در مراکز عرضه مجاز دام ارائه می شود.

برائی نژاد تأکید کرد: از آنجا که در فصل گرم قرار داریم و بیماری های مشترک انسان و دام شامل تب کریمه کنگو، سیاه زخم و تب مالت شایع است شهروندان برای حفظ سلامت خود و خانواده توصیه­های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

وی گفت: دام زنده از عشایر استان تهران و بخشی دیگر نیز از استان های مجاز منتقل شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران افزود: شرکت پشتیبانی امور دام با همراهی سازمان دامپزشکی برای تأمین دام زنده و لاشه دام بهداشتی برنامه ریزی کرده اند.

برائی نژاد گفت: امسال علاوه بر دام زنده، لاشه گوشت نیز با قیمت مناسب در مناطق 22 گانه شهر تهران در همه­­مراکز عرضه دام آماده تحویل به شهروندان است.


نام:
ایمیل:
* نظر: