اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - 14 August 2018
بختیاری:
مدیرعامل آبفای استان تهران در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری بین آبفای استان تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و آب منطقه‌ای تهران زمینه اصلاح الگوی آب گفت: چند سالی است در بخش آب غفلت کرده‌ایم.
در بخش آب غفلت کرده‌ایمبه گزارس سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی شرکت آبفای استان تهران،  محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران افزود: گرچه بخشی از مشکلات حوزه آب به خشکسالی و شرایط اقلیمی کشورمان برمی‌گردد اما بخش زیادی از این مشکلات از بی‌توجهی همه افراد جامعه ناشی شده است.

بختیاری با ابراز امیدواری از نتیجه‌بخش بودن این تفاهم‌نامه و استفاده از ظرفیت‌ها و بسترهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: باید با مردم گفت‌وگو کنیم و واقعیات موجود را بگوییم؛ هر آبی را که امکانش بوده به تهران آورده‌ایم؛ از فاصله ۱۵۰ کیلومتری به تهران آب آورده‌ایم و دیگرآب جدیدی برای انتقال نیست و تنها راه چاره بهره‌وری و صرفه‌جویی است.

وی افزود: اگر با مردم گفت‌وگو کنیم خودشان کنترل می‌‌کنند و افرادی را که با آب تصفیه‌شده پارکینگ و حیاط را می‌شویند مورد خطاب قرار می‌دهند که شما حق ندارید با سرنوشت ما بازی کنید چون این آب قابل برگشت نیست.

بختیاری با اشاره به این‌که خانم‌ها مدیران مصرف و کنترل آب در خانه‌ هستند گفت: بخشی از جامعه ما بیدار شده است و مطالبه‌گر شده‌اند و افراد پرمصرف را بازخواست می‌کنند؛ امیدواریم با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی این مطالبه‌گری را به تمام افراد جامعه سرایت دهیم.

تولید آب بسیار پرزحمت و گران است
بختیاری افزود: باید مردم ما بدانند که تولید آب کار بسیار پرزحمت و گرانی است و برای تامین و تولید هر متر مکعب آب ۲۵۰۰ تومان هزینه می‌کنیم اما تنها ۶۰۰ تومان از مشترک می‌گیریم و سه‌چهارم هزینه تولید آب را دولت در قالب یارانه می‌دهد.

وی با بیان اینکه یک بطری نیم لیتری آب معدنی هزار تومان است و هر مترمکعب آب این بطری دو میلیون تومان قیمت دارد در حالی که آب و فاضلاب استان تهران برای این مقدار آب تنها ۶۰۰ تومان می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران افزود: وقتی صحبت از صرفه‌جویی مردم می‌شود به این معنی نیست که از شرب و بهداشت‌شان بگذرند بلکه به این معناست که موارد زائد دیگر را حذف کنند.

بختیاری با بیان این‌که اگر بارندگی‌های اردیبشهت‌ماه نبود تهران حتما با جیره‌بندی مواجه می‌شد گفت:‌ در بسیاری از نقاط تهران در نقطه سربه‌سر آبی قرار داشتیم و چون ذخایر برف کشور کم بود تولید برق کشور نیز کم شد که قطع برق به قطع آب در برخی نقاط تهران منجر شد.

گفتنی است تفاهم‌نامه همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب به امضای محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی فروغی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، سه طرف متعهد شدند از طریق ایجاد ارتباط، تبادل اطلاعات، اشتراک، هم افزایی دانش و بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به منظور تقویت نقش‌آفرینی در مدیریت فرهنگی شهر تهران و استفاده از ظرفیت‌ها، امکانات فرهنگی و تبلیغی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای توسعه و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصارف مختلف آب و همچنین تولید محتوای فرهنگی با رویکرد مدیریت مصرف منابع آب و راه‌کارهای ترویج سازگاری با کم‌آبی همکاری کنند.  
نام:
ایمیل:
* نظر: