اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:
عبدالمهدی بخشنده گفت : بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور به محصولات کشاورزی در داخل تولید می‌شود و در بازار محصولات غذایی کمبودی وجود ندارد.

سرویس اقتصادی عصرپرس: عبدالمهدی بخشنده معاون وزیرجهادکشاورزی با بیان اینکه وظیفه وزارت جهاد در بحث تنظیم بازار، تنظیم بازار عمده فروشی است، گفت: در تلاش هستیم تا سال ۱۴۰۴ تراز تجاری غذای کشور را به صفر برسانیم.

عبدالمهدی بخشنده در ادامه با اشاره به اين مطلب كه وزارت جهاد کشاورزی به دلیل حمایت از کشاورزان، مصرف کنندگان را نادیده گرفته و در امر تنظیم بازار موفق عمل نکرده است و به همین دلیل هم طی ماه‌های گذشته شاهد نابسامانی‌هایی در حوزه شکر و برنج بوده‌ایم، اظهار کرد: خیر؛ اینگونه نیست که وزارت جهاد بخواهد اقداماتی را به ضرر مصرف کنندگان انجام دهد.

توليد بيش از 70 درصد محصولات كشاورزي در داخل كشور

وی افزود: باید به این موضوع نیز توجه کرد که ۴ میلیون خانوار تولید کننده بخش کشاورزی هستند و ۲۰ درصد اشتغال کل کشور در این بخش است ضمن اینکه براساس گزارش بانک مرکزی ۳۲.۵ درصد فضای اقتصادی کسب و کار کشور متعلق به حوزه کشاورزی است، بنابراین نمی‌توان تولیدکننده را بدون پشتیبان و حامی رها کرد؛ آن هم کشاورزی که در شرایطی سخت اقدام به تولید می‌کند.

به گزارش مهر، معاون وزیرجهاد کشاورزی با بیان اینکه اقلیم کشور ما، سخت و خشن است و کشاورزان باید با اقسام تنش‌های محیطی مبارزه کنند تا محصولی تولید شود، گفت: بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز کشور به محصولات کشاورزی در داخل تولید می‌شود، در بازار محصولات غذایی همه چیز به وفور یافت می‌شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

بخشنده با تاکید بر اینکه باید به‌عنوان یک سیاست اصولی، از کشاورز و تولیدکننده حمایتی منطقی و معقول داشته باشیم، افزود: این سیاست‌ همه کشورهایی است که به دنبال امنیت غذایی خود هستند.

وی درادامه با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص جداي بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی ، گفت: کسانی که این حرف را می‌زنند، اشتباه می‌کنند و حرف آنان غیرمنطقی است چرا كه وظیفه وزارت جهاد در تنظیم بازار، تنظیم بازار عمده فروشی است.

بخشنده در ادامه گفت :ما در وزارت جهاد کشاورزی به دنبال بازار خرده فروشی نیستیم بلکه در راستاي رفع كمبود محصولات اساسی كشور اقدام خواهيم كرد .

وي  در بحث خرده فروشی اگر اجحافی به مصرف کنندگان شود، سازمان‌های دیگر از جمله سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و سازمان تعزیرات حکومتی مسئول هستند که سازمان‌های مذکور نیز زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی نیستند و دراختیار دستگاه‌های دیگر قرار دارند.

بخشنده تصریح کرد: ما در تنظیم بازار عمده محصولات کشاورزی بسیار موفق عمل کردیم دلیل آن هم این است که الان هیچ‌گونه کمبودی در زمینه هیچ کالایی در کشور وجود ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: