اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - 29 May 2018
مفتح مطرح کرد:
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:دیوان محاسبات بعد از پایان ماه رمضان گزارشی درباره عملکرد دستگاه ها درخصوص رعایت قانون ممنوعیت افطاری دادن کلیه دستگاه های اجرایی به مجلس ارائه کند.

رصد اجرای قانون ممنوعیت افطاری دادن دستگاه های اجراییبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سنت افطاری دادن یک موضوع مستحب و سنتی بسیار حسنه است منتهی آنچه در قانون بودجه سال 97 مصوب شده درباره بحث تامین هزینه افطاری است.  

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در حال حاضر دستگاه های اجرای با مسئله محدودیت منابع مالی روبرو هستند و گاها در پرداخت حقوق ها تاخیر وجود دارد بنابراین نباید از منابع دولتی هزینه افطاری پرداخت شود هرچند شاید گفته شود هزینه افطاری به نسبت بودجه کم است؛ اما در هرصورت باید به این موضوعات توجه شود. در زمان مطرح شدن موضوع ممنوعیت تامین هزینه افطاری کلیه دستگاه های اجرایی در مجلس، نمایندگان رای بالایی به پیشنهاد ذی ربط دادند.

مفتح افزود:از محل بودجه های دولتی به هر نحوی مانند صرفه جویی، خارج از شمول و به هرنامی نباید هزینه افطاری دستگاه ها پرداخت شود البته ممکن است خیرین هزینه افطاری را پرداخت کند که این موضوع متفاوت است اما باید توجه شود حتی با هزینه های شخصی نیز نمی توان در ادرات و دستگاه های دولتی افطاری داد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:دیوان محاسبات در ماه رمضان بصورت جدی تذکر و یادآوری کند که دستگاه های دولتی از محل بودجه دولتی هزینه افطاری پرداخت نکنند و بعد از ماه رمضان نیز گزارشی در خصوص عملکرد دستگاه ها در خصوص رعایت قانون ممنوعیت افطاری دادن کلیه دستگاه های اجرایی به مجلس ارائه کند.

گفتنی است براسای قانون بودجه سال 97 براساس قانون بودجه تامین هزینه افطاری کلیه دستگاه های اجرایی مندرج در ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب از هر محل از جمله بودجه کل کشور، اعتبارات عمومی و اختصاصی منابع داخلی، اعتبارات خارج از شمول و منابع حاصل از صرفه جویی به هر میزان و به هر نحو مطلقاً ممنوع است.


نام:
ایمیل:
* نظر: