اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 24 April 2018
کلانتری:
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه منشا تمام ریزگردهای بهار و تابستان خارجی است، گفت: رایزنی ظریف برای طرح مسئله در مجامع بین‌المللی موثر است.
۱۰۰درصد ریزگردهای بهار و تابستان منشاء خارجی داردبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از خانه ملت، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست در توضیح تاثیر کشورهای خارجی بر ریزگردهای داخلی و با یادآوری رایزنی وزیر امور خارجه در نیویورک با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل برای برگزاری یک نشست در سطح عالی جهت مقابله با ریزگردها، گفت: جمهوری اسلامی ایران قربانی ریزگردهای همسایگان خود است، متاسفانه در تعطیلات عید هم ریزگردها تهران را آلوده کردند و این به دلیل ورود ریزگردها از غرب کشور است.

ضرورت تشویق همسایگان ایران برای مهار ریزگردها از طریق مجامع بین‌الملل
رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست، تصریح کرد: کشور ما در فصل زمستان شاهد ریزگردهای داخلی است که منشاء آنها عمدتا استان خوزستان و جازموریان است اما ریزگردهایی از افغانستان و عراق در فصول دیگر کشور را احاطه می‌کنند، بنابراین نیازمند تشویق همسایگان خود به مهار ریزگردها از طریق مجامع بین‌الملل هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون در شرایطی که هوا سالم است و هیچ آلودگی شیمیایی نداریم، تمام مناطق غربی (10 شهر از جمله همدان، ارومیه، کرمانشاه، خرم‌آباد، زنجان، اهواز تا تهران) هوای ناسالم دارند، از این رو طرح موضوع در نشست بین‌المللی موثر خواهد بود البته کشور عراق فعالیت‌های محدودی جهت مهار ریزگردها انجام داده است.

احیای 200 هزار هکتار از تالاب‌های عراق در سال 96
کلانتری یادآور شد: عراق سال گذشته حدود 200 هزار هکتار از تالاب‌های خود را با وجود کم آبی احیا کردند، در واقع آب فرات را به جای کشاورزی به بخش احیا تالاب‌ها اختصاص دادند در حالی که این کار هیچ زمانی در کشور ما انجام نخواهد گرفت.

منشاء تمام ریزگردهای بهار و تابستان خارجی است
رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان اینکه کشور عراق به خوبی عمل کرده اما سطوح و منشا ریزگردهای این کشور گسترده‌تر از این میزان است، گفت: در حال حاضر تمام یعنی 100 درصد ریزگردهای فصل بهار و تابستان ما ناشی از هجوم ریزگردهای خارجی است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ وزیر امور خارجه ایران در سفر خود و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ضمن رایزنی در نیویورک درباره برگزاری یک نشست در سطح عالی برای مقابله با ریزگردها در ماه ژوئیه گفت‌وگو کردند
نام:
ایمیل:
* نظر: