اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - 07 April 2018
قائم مقام مديرعامل توانير تاكيد كرد:
قائم مقام مديرعامل و معاون هماهنگي مالي و پشتيباني توانير گفت: انتظار از صنعت برق اين است كه در منطقه به مركز راهبري شبكه تبديل شده و اين انتظار در گرو انجام اقدامات گسترده، تدابير و سرمايه گذاريهاي بسياري است.
تبديل ايران به مركز راهبري شبكه برق در منطقه در گرو سرمايه گذاريبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از توانير، داوود منظور قائم مقام مديرعامل و معاون هماهنگي مالي و پشتيباني شركت توانير در جمع مسوولان مالي و پشتيباني شركت هاي برق منطقه اي گفت، با اشاره به اين كه فرصتهاي زيادي براي صادرات برق وجود دارد، گفت: با توجه به اينكه كشورهاي اطراف به ويژه افغانستان و پاكستان نيازمند برق هستند بايد تدابير لازم براي اتصال شبكه برق به اين كشورها انديشيده شود.

وي همچنين از تبادل 1400مگاوات برق با عراق خبر داد و گفت: باتوجه به نياز عراق، اين ظرفيت مي تواند افزايش يابد.

منظور با اشاره به چشم انداز صنعت برق كشور اظهار داشت: انتظار مي رود سرآمد كشورهاي منطقه در زمينه برق باشيم و برق را پايدار و باكيفيت مناسب و در استانداردهاي جهاني عرضه كنيم.

وي رسيدن به اين هدف را نيازمند ايجاد زمينه و ابزارهاي مورد نياز دانست كه بخش عمده آن در گرو بخش مالي است.

به گفته وي، انتظار ديگر از صنعت برق اين است كه در منطقه به مركز راهبري شبكه تبديل شده و اين انتظار در گرو انجام اقدامات گسترده، تدابير و سرمايه گذاري هاي بسياري است.

وي افزود: مجموعه زحماتي كه در صنعت برق كشيده شده امروز به جايگاهي رسيديم كه حدود 34 ميليون مشترك داريم و هر سال3 تا 4درصد به مشتركان افزوده مي شود و اين صنعت پويا بايد پاسخگوي نيازهاي مشتركان جديد باشد كه اين امر رشد و توسعه كشور را در پي دارد.

براساس اين گزارش، در اين گردهمايي دو روزه مسائل و مشكلات مالي شركت هاي برق منطقه اي مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: