اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - 28 February 2018
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:
رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید کرد: متاسفانه آب شرب به صورت غیرمنصفانه به‌ویژه از سوی خانواده‌های مرفه مصرف می‌شود که این افراد باید با تعرفه بالاتری هزینه آب را پرداخت کنند که می‌توان این موضوع را از طریق فیش‌های آب پیگیری کرد.

مشترکین پرمصرف باید با تعرفه بالاتری هزینه آب را پرداخت کنند

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محسن‌ هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم تامین آب شرب برای مردم پس از حادثه گفت: متاسفانه یک فرهنگ غلطی در کشور ما شکل گرفته و آن این است که زمان حادثه یک سری مسائل به سرعت پررنگ شده و سریع نیز به فراموشی سپرده می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاح سامانه ذخیره و توزیع اضطراری آب تهران گفت: پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسد 20 سال پیش در ژاپن اجرا شده؛ اما در کشور ما بعد از گذشت ۱۶ سال دومین ایستگاه توزیع ضروری آب افتتاح می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت در تهران به صورت جزیره های اداره می شود،گفت: ایجاد ۴۰۰ ایستگاه توزیع آب اضطراری 2هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ اما هنگامی که اعتبار پروژه تامین نشود و کار نیمه‌کاره رها شود باعث نا امیدی مردم خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همانطور که برای مدیریت یکپارچه مترو، خواستم که مدیریت مترو از وزارت کشور به شهرداری بازگردد. اکنون هم شرایط فراهم شده تا بتوانیم این هماهنگی را هم با شرکت آبفای تهران داشته باشیم.

وی هم‌چنین با اشاره به مشکلات اجرای پروژه‌ها به دلیل ناهماهنگ‌بودن سایر دستگاه‌ها در مدیریت شهری، گفت: در زمینه مدیریت مصرف نیاز به فرهنگ‌سازی داری؛  به‌ویژه در مناسبت‌ها و هنگامی که مردم جمع هستند باید فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد.

هاشمی با اشاره به تراکم غیراصولی در برخی نقاط تهران، گفت: ما تنها در خصوص تامین آب شرب درهنگام حوادث غیر مترقبه با مشکل روبرو نیستیم بلکه در زمینه گازرسانی، برق رسانی، مخابرات، سوخت رسانی، ترافیک و... نیز مشکل خواهیم داشت.

وی افزود: شورای شهر 26 فعالیت را نظارت داشته باشد که متاسفانه تنها سه مورد اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به افزایش مهاجرت به شهر تهران، افزود: صیانت از منابع آبی کشور به ویژه تهران باید مورد توجه قرار گیردچرا که در صورت عدم مدیریت مصرف دچار بحران خواهیم شد، علاوه بر آن نیز در حوزه فاضلاب باید به تصفیه پساب به صورت جدی بپردازیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید کرد: متاسفانه آب شرب به صورت غیرمنصفانه به‌ویژه از سوی خانواده‌های مرفه مصرف می‌شود که این افراد باید با تعرفه بالاتری هزینه آب را پرداخت کنند که می‌توان این موضوع را از طریق فیش‌های آب پیگیری کرد.

هاشمی در ادامه با اشاره به پرت 11 درصدی آب در شبکه، گفت: در فرهنگ سازی و جلوگیری از پرت آب باید اقدامات لازم را انجام دهیم. می‌توان از طریق تامین اعتبار و فاینانس و تسهیلات بانکی با فرض در نظر گرفتن در قبوض آب هم برای اجرای چنین پروژه‌هایی اقدام کرد.

محسن‌هاشمی همچنین با اشاره به لزوم اصلاح تعرفه، گفت: وقتی قیمت پایین است قشر ضعیف همان را هم نمی‌توانند پرداخت کنند؛ اما قشر مرفه بسیار مصرف کرده و هزینه واقعی را هم نمی‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران از چاه‌های آب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند، گفت:  طرح مدیریت یکپارچه شهری در مجلس مطرح است؛ اما کند پیش می‌رود.

خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: