اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - 24 February 2018
قائم مقام وزیر نفت:
قائم مقام وزیر نفت گفت: وزارت نفت برای تعالی شرکت‌ها جزو مجموعه‌های پیشرو بوده و از سال ٨٩ نیز مراسم جایزه تعالی صنعت پتروشیمی آغاز شده است و شرکت‌ها در مسیر تعالی قرار گرفته‌اند.
وزارت نفت پیشرو در تعالی شرکت‌هاستبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شانا، مرضیه شاهدایی در آیین هشتمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اظهار کرد: در دهه‌های اخیر در کشورهای توسعه یافته از شیوه‌های نو مدیریتی برای توسعه سازمان‌ها استفاده شده است.

وی با اشاره به این که بیشتر کشورهای دنیا برای این که محرکی برای سازمان‌ها در مسیر توسعه ایجاد کنند، جوایز متعددی را برای آنها در نظر گرفته‌اند، ادامه داد: چنین همایش‌هایی با تکیه بر معیارهای مشخص، برای رفع نقاط ضعف و بهبود شرکت‌ها تلاش می کنند.

قائم مقام وزیر نفت با بیان این که افزون بر پتروشیمی دیگر شرکت‌های صنعت نفت نیز به برگزاری چنین برنامه‌هایی ابراز علاقه کردند، تصریح کرد: بر همین اساس در وزارت نفت جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت پارسال با دستور وزیر نفت در دستور کار قرار گرفت و چهار شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت در این جایزه سرآمدی شرکت خواهند کرد.

شاهدایی با تاکید بر این که با توجه به تجربه برگزاری هشت دوره جایزه تعالی در صنعت پتروشیمی، این صنعت طلایه دار مدل جایزه تعالی است اما انتظار این است که شرکت‌های پتروشیمی دقیق تر به فعالیت‌های خود ادامه دهند، تصریح کرد:شرکت‌های حوزه گاز نیز رشد خوبی در این زمینه داشته‌اند.

قائم مقام وزیر نفت با بیان این که از اقدام‌های دیگر وزارت نفت برای برگزاری جایزه تعالی، ایجاد دبیرخانه در چهار شرکت اصلی صنعت نفت است، تصریح کرد: این موضوع گام بلندی در برای ارتقا جایزه سرآمدی نفت است.

وی با اشاره به حضور شرکت های تولیدی پتروشیمی در جایزه تعالی گفت: از مدیران پروژه‌ها نیز انتظار داریم در این دوره‌ها شرکت کنند تا پروژه‌ها به روش‌های جهانی اجرا شود.

برگزاری جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت؛ هفته آینده

شاهدایی به برگزاری جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت در هفته آینده اشاره کرد و با بیان این که هدف اصلی از برگزاری جایزه تعالی گرفتن جوایز نیست، تصریح کرد: با توجه به مدلی که با در نظر گرفتن توان شرکت‌ها طراحی می‌شود به شرکت‌ها کمک می‌شود، نقاط ضعف خود را برطرف کنند.

‎وی در ادامه به وضع ارزیابان شرکت‌ها پرداخت و اظهار کرد: همانطور که قرار است شرکت‌ها در مسیر توسعه گام بردارند ارزیابان نیز باید در این جهت حرکت کنند.  

به گفته قائم مقام وزیر نفت، بر همین اساس مقرر شده نیمی از ارزیابان از خارج از صنعت پتروشیمی باشند و همچنین با یکی از شرکت‌های معتبر دنیا به منظور ارزیابی جهانی همکاری داشته باشیم.

هشتمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با شعار «سازمان سرآمد، زمینه ساز تحول اقتصادی» صبح امروز با حضور قائم مقام وزیر نفت، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و جمعی از مدیران ارشد این صنعت آغاز به‌کار کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: