اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 23 January 2018
وزیر نیرو در همایش مدیران ارشد صنعت برق تاکید کرد
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه باید از بخشی نگری در حوزه مدیریت آب و انرژی پرهیز کرد، گفت: بروز هرگونه نشانه تبعیض و فساد در سیستم قابل قبول نخواهد بود و با آن برخورد خواهد شد چرا که هیچ مصلحتی بالاتر از حفظ اعتماد عمومی نیست.

لزوم پرهیز از بخشی‌نگری در مدیریت آب و انرژی

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرس: رضا اردکانیان در مراسم گردهمایی مدیران ارشد صنعت برق که صبح امروز در پژوهشگاه نیرو برگزار شد با بیان این مطلب افزود: ما با چالش‌های متعددی از جمله رشد مصرف، محدویت منابع، چالش های زیست محیطی و... روبه رو هستیم بنابراین زمان کوتاه است و باید از آن نهایت استفاده را کرد.

وی افزود: البته خوشبختانه ما با دو منبع ارزشمند تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر یعنی منابع انسانی و زمان روبه رو هستیم که باید از آن‌ها بهترین استفاده ممکن را کنیم.

اردکانیان تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که وجود مشکل و مسئله در منبع انسانی می‌تواند مانع به ثمر نشستن بسیاری از برنامه ها و منابع دیگر شود بنابراین استفاده شایسته از این منبع از برنامه های اصلی ما در دوره جدید وزارت نیرو خواهد بود.

وزیر نیرو ادامه داد: در احکام جدیدی که در دوره جدید وزارت نیرو صادر می شود پیوست های وجود دارد که این پیوست ها به نوعی توزیع کننده ماموریت های عمومی و تخصصی هر کدام از منصوبین در مسئولیت جدید خواهد بود و کنترل دقیق و منظم این ماموریت ها حتمی از برنامه های این دوره خواهد بود.

شایسته گزینی در این دوره ناظر به ایجاد فرصت‌های برابر برای همگان است

وی تصریح کرد: شایسته گزینی که ما در دوره جدید مکررا بر آن تاکید می کنیم ناظر به ایجاد فرصت های برابر برای همه شایستگان است. گرفتن مسئولیت ها باید با عنوان فرصتی برای خدمت به مردم شمارده شود و نباید از آن غافل شود.

اردکانیان با اشاره به تودیع و معارفه معاونت برق و انرژی گفت: امیدواریم در معاونت برق و انرژی در دوره جدید شاهد استمرار و اعتلای اقدامات شایسته پیشین باشیم.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به دو مفهوم مدیریت مصرف و تقاضا، گفت: این دو مفهوم در عین نزدیکی به هم تفاوت‌های نیز با یکدیگر دارند. مدیریت مصرف ناظر بر انجام برنامه هایی جهت مدیریت در پروسه های کوتاه مدت و میان مدت تر است اما مدیریت تقاضا ناظر بر یک هدف بلندمدت است و باید به گونه‌ای عمل کرد که بسترساز توسعه در سایر بخش ها شود.

وی ادامه داد: بنابراین مدیریت تقاضا مستلزم گذر زمان بیشتر و به نوعی یک برنامه ریزی استراتژیک تری است. اما باید توجه داشت که دستیابی به این دو مفهوم بدون کمک گرفتن از سایر علوم به ویژه علوم انسانی و اجتماعی امکان پذیر نیست.

اردکانیان در ادامه با اشاره به اینکه هدف تمام این تلاش ها افزایش سطح رضایت مندی مردم است، گفت: نباید از نظر دور داشت که همه تلاش های ما به خاطر حفظ رضایت مندی مردم به تدوام اعتماد میان مسئولان با مردم است بنابراین توجه به سلامت کار و شفاف سازی می تواند بسیار موثر باشد.

وزیر نیرو افزود: بروز هرگونه نشانه تبعیض و فساد در سیستم قابل قبول نخواهد بود و با آن برخورد خواهد شد چرا که هیچ مصلحتی بالاتر از حفظ اعتماد عمومی نیست.

 لزوم پرهیز از بخشی نگری در مدیریت آب و انرژی

وی خاطرنشان کرد: توجه به پیوستگی کار از جمله نکات دیگری است که باید به آن توجه جدی داشت به این معنا که باید کار خود را در نسبت با کار سایر دستگاه ها و بخش ها سامان دهی کرد و از بخشی نگری در حوزه مدیریت آب و انرژی به شدت پرهیز کرد.

اردکانیان همچنین اضافه کرد: استفاده از منابع محدود موجود از نکات دیگری است که بسیار باید مورد توجه قرار گیرد توجه داشته باشیم که کشور در ماه های گذشته شاهد کمبود بی سابقه بارش ها بوده است و این امر می تواند در برنامه های تولید انرژی به ویژه در حوزه نیروگاه های برقابی تاثیر بسیاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: البته این محدودیت می تواند حائز فرصت های جهت حرکت ما به سمت مدیریت معطوف به توسعه پایدار و مدیریت به هم پیوسته آب، خاک و انرژی نیز باشد.

وزیر نیرو در پایان تاکید کرد: همه مجموعه های صنعت آب و برق باید این مسئله را در نظر داشته باشند که همکاری با سایر دستگاه های ذیربط می تواند راهگشای بسیاری از افق های پیشروی ما در صنعت برای سال های آتی باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: