اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۶ - 10 January 2018
سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی از روز شنبه 23 دی ماه با حضور هیات‌های پارلمانی از کشورهای مختلف در تهران آغاز به کار می‌کند.

به گزارش عصرپرس، سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی 23 تا 27 دی در محل هتل اسپیناس پالاس برگزار خواهد شد که افتتاحیه این کنفرانس در روز سه‌شنبه خواهد بود.

از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده کمیته‌های مختلف جلساتی را برگزار می‌کنند. برنامه شنبه 23 دی ماه شامل برگزاری سی و نهمین نشست کمیته اجرایی، هفتمین نشست کمیته دائمی فلسطین، سومین جلسه مشاوره دبیران کل عضو پارلمان‌ها و نشست مشورتی گروه اعراب است.

در روز یکشنبه 24 دی چهار کمیته دائمی تخصصی امور سیاسی و روابط خارجی، حقوق بشر، زنان و امور خانواده، امور حقوقی و فرهنگی، گفت‌وگوی تمدن‌ها و مذاهب و امور اقتصادی و محیط زیست ششمین جلسات خود را برگزار می‌کنند.

برنامه روز دوشنبه 25 دی شامل برگزاری بیستمین جلسه کمیته PUIC با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، هفتمین نشست پارلمان‌های زنان مسلمان، جلسات مشورتی گروه‌های آفریقایی و آسیایی و جمع‌بندی کمیته‌ها برای تهیه پیش‌نویس نهایی کنفرانس است.

در روز سه‌شنبه 26 دی به صورت رسمی کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با حضور روسای هیات‌های پارلمانی افتتاح خواهد شد و در آن روسا و اعضای هیات‌ها به ایراد سخن می‌پردازند و در نهایت در روز چهارشنبه 27دی ماه این کنفرانس با برگزاری مراسم اختتامیه به کارش پایان می‌دهد.


منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: