اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۸ دی ۱۳۹۶ - 08 January 2018
رئيس اتاق تهران:
رئييس اتاق تهران گفت: امید یعنی سازش کارآفرینان با تحریم و تولید کالا بدون اتکا به درآمدهای نفتی و صادرات کالا است.
کارآفرين بايد در فضايي بدون رانت و بوروکراسي فعال باشدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صداو سیما، مسعودخوانساري در دومين مراسم اعطاي نشان امين الضرب و صد و سي و چهار سالگي اتاق بازرگاني تهران که صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد، گفت: اعطاي نشان الضرب با هدف قدرداني از کارآفرينان برگزار مي شود.

وي با اشاره به تاريخ تاسيس اتاق بازرگاني تهران و نقش پررنگ امين الضرب بين رجال وکارآفرينان کشور در دوره مشروطه، افزود: با وجود رکود اقتصادي کشور اما همچنان کارخانه ها ميليون ها نفر را در استخدام دارند و ميلياردها تومان ماليات و حق بيمه داده و ارز وارد کشور مي کنند.

رئيس اتاق تهران گفت: امروز کارخانه هاي بخش خصوصي را بايد به نمايشگاهي براي توانمندي هاي کشور تبديل کرد؛ مردم ايران تشنه زندگي متعالي هستند.

وي ادامه داد: با صداي رسا مي گوييم که بخشي از کارآفرينان بخش خصوصي از دستفروشي به جايي رسيده اند که هزاران کارمند و کارگر دارند.

خوانساري گفت: اميد يعني کارآفريني که توانسته با تحريم ها بسازد و کالاي خود را صادر کند؛ اميد يعني بدون اتکا به درآمدهاي نفتي کالا توليد کرد.

وي در ادامه گفت: اگر بدنبال کارآفريني هستيم بايد کار را به اهلش بسپاريم تا در فضايي بدون رانت و بوروکراسي کار کنند و براي کشور اشتغال و ثروت توليد کند.

همچنين احمد مسجد جامعي در دومين دوره اهداي نشان امين الضرب اظهارداشت: تهران سابقه طولاني در تجارت دارد و ري از قديم‌الايام مرکز صادرات و آوردگاه فکر و انديشه و فرهنگ بود.

وي افزود: کاروانسراهاي تهران در دوره صفويه مرکز تجارت بود و بازار ري امروز از آن دوره باقي مانده است.

مسجدجامعي با اشاره به تدوين قانون بلديه ازجانب تاجري به نام کاشف السلطنه ادامه داد: حوزه تجارت در گذشته بسيار وسيع تر بود و امور فرهنگي و اجتماعي را نيز در بر مي‌گرفت و مجلس مشروطه نيز براساس اصناف شکل گرفت.

وي افزود: خاندان امين‌الضرب کارهاي بزرگي در کشور انجام دادند و يکي از اين کارها چاپ کتاب بهار الانوار و پايه‌گذاري چاپ سنگي بود. همچنين فلسفه نوين ايران با حمايت اين خاندان پايه‌گذاري شد.

عضو شوراي شهر تهران: ذات تجارت با مسائل فرهنگي و اجتماعي آميخته است و مدارس و خيريه‌ها و فرهنگسراها حول محور تجارت ايجاد مي‌شود. مسجد جامعي پيشنهاد کرد خانه تاريخي امين‌الضرب که نماد تجارت، فرهنگ معماري و هنر ايراني است احيا و مراسم بعدي نيز در اين خانه برگزار شود.

در اين مراسم روساي اتاق هاي تهران و ايران، وزراي امور خارجه، صنعت و کشاورزي و احمد مسجد جامعي حضور دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: