اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۶ - 30 December 2017
در سه ماهه پائيز امسال، از ابتداي مهرماه تا 21 آذرماه سالجاري، ميزان بارش هاي کشور به 27.6 ميليمتر رسيد که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است.

کاهش 18 درصدي بارندگي نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش عصرپرس از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو، شرکت مديريت منابع آب ايران ميزان ريزش هاي جوي را  براساس آخرين آمار ثبت شده در ايستگاه هاي باران سنجي کشور، در سه ماهه پائيز، از ابتداي سال آبي امسال يعني اول مهرماه تا 21 آذرماه سالجاري را 27.6 ميليمتر ذکر کرد.

بر اساس اين گزارش، اين ميزان بارش در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد و نسبت به مدت مشابه متوسط دراز مدت 51.6 ميليمتر با 47 درصد کاهش مواجه بوده است.

اين گزارش مي افزايد: بيشترين ميزان بارش هاي کشور در ميان 6 حوضه آبريز اصلي مربوط به حوضه آبريز درياي خزر با 114.5 ميليمتر بوده است که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 116 ميليمتر، 1 درصد کاهش داشته است.

بنابراين گزارش حوضه هاي آبريز اصلي درياچه اروميه با 73.4 ميليمتر، خليج فارس و درياي عمان با 33.4 ميليمتر، قره قوم با 11.8 ميليمتر، فلات مرکزي با 7.4 ميليمتر و مرزي شرق با 1.3 ميليمتر به ترتيب رتبه هاي دوم تا ششم بارش هاي کشور را به خود اختصاص داده اند.

گفتني است، ميزان بارش هاي حوضه هاي آبريز اصلي ، خليج فارس و درياي عمان و فلات مرکزي در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با 21 و 50 درصد کاهش مواجه بوده اند و حوضه آبريز اصلي درياچه اروميه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزايش بارش داشته است.

ميزان بارش ها در حوضه هاي آبريز اصلي مرزي شرق و قره قوم در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته تغييري نداشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: