اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۶ - 30 December 2017
مديرعامل شرکت مادرتخصصي نيروگاه هاي حرارتي کشور خبر داد
مديرعامل شرکت مادرتخصصي نيروگاه هاي حرارتي کشور گفت: برنامه ما اين است که تا تابستان سال آينده حدود 3000 مگاوات ظرفيت جديد وارد مدار کنيم که تمام سرمايه آن از محل سرمايه گذاري داخلي خواهد بود.
افزايش 3000 مگاوات ظرفيت جديد نيروگاهي تا پيک تابستان آيندهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محسن طرزطلب مديرعامل شرکت مادرتخصصي نيروگاه هاي حرازتي کشور در خصوص نيروگاه هايي که براي پيک تابستان 97 به مدار خواهند آمد، اظهار داشت:  از ابتداي سال جاري تاکنون حدود 1500 مگاوات نيروگاه جديد به مدار آمده که اميدواريم تا تابستان سال آينده اين ميزان را به 3000 مگاوات برسانيم.

وي افزود: کل سرمايه گذاري انجام شده در اين سه هزار مگاوات نيروگاه جديد که تا تابستان سال آينده به مدار مي آيد، سرمايه گذاري داخلي است.

وي تصريح کرد: تقريباً بجز در يک واحد 162 مگاواتي نيروگاه شيروان که از سرمايه گذاري دولتي سرمايه آن تأمين مي شود، بقيه نيروگاه هاي جديد تا تابستان 97، از طريق سرمايه بخش خصوصي تأمين مي شوند.

وي در ادامه در خصوص تبديل برج هاي تر به خشک در نيروگاه هاي کشور گفت: اين طرح از سال 94 در واحد اول نيروگاه همدان به ظرفيت 250 مگاوات، آغاز و در سال 96 تکميل شد و ما براساس آن توانستيم حدود 87 درصد مصرف آب را در اين واحد نيروگاهي کاهش دهيم.

مديرعامل شرکت مادرتخصصي نيروگاه هاي حرارتي کشور خاطرنشان کرد: اين برنامه براي واحد هاي بعدي نيروگاه شهيد مفتح همدان در حال اجرا شدن است که واحد دوم نيز پيمانکار آن تعيين شده که اميدواريم به زدي شاهد اتمام اين فاز از پروژه باشيم.

وي اضافه کرد: 2 واحد باقيمانده اين نيروگاه نيز قرار است از وام جايکا براي تأمين سرمايه تبديل اين برج هاي تر به خشک استفاده کنيم.

وي با اشاره به اجراي همين طرح در نيروگاه اصفهان نيز اظهار داشت: براي نيروگاه اصفهان نيز دنبال مجوز هستيم که اميدواريم با دريافت سريع اين مجوزها بتوانيم کار آن را زودتر شروع کنيم.

نام:
ایمیل:
* نظر: