اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۶ - 26 December 2017
وزیر نیرو در سفر دو روزه خود به استان کرمان از پروژه انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری (صفارود) به شهر کرمان بازدید کرد.
بازدید وزیر نیرو از پروژه انتقال آب سد صفارود به شهر کرمانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، عملیات اجرایی این پروژه فروردین 91 آغاز شده و تاریخ اتمام عملیات اجرایی سال 1400 پیش بینی شده است.

هدف کمی پروژه انتقال آب به میزان 29 میلیون مترمکعب در سال از سد صفارود به کرمان و ظرفیت سازی جهت انتقال 700 میلیون مترمکعب در سال از دریای عمان به فلات مرکزی ایران است.

اعتبار موردنیاز برای پروژه 13 هزار و 500 میلیارد ریال است که محل تأمین اعتبار آن ملی و از نوع منابع عمومی دولت است. طول خط انتقال آب باقیمانده 42 کیلومتر و تعداد و حجم مخازن باقیمانده 2 باب مخزن به ظرفیت هشت هزار مترمکعب بوده که هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

پروژه دارای دو تصفیه‌خانه به نام تصفیه‌خانه کرمان به ظرفیت سه مترمکعب در ثانیه است که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دیگری تصفیه خانه رابر به ظرفیت 100 لیتر در ثانیه است که هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

در خصوص تعداد و ظرفیت ایستگاه پمپاژ باقیمانده پروژه نیز دو مجتمع ایستگاه پمپاژ کرمان به ظرفیت 3 مترمکعب در ثانیه و ایستگاه پمپاژ رابر به ظرفیت 100 لیتر در ثانیه وجود دارد که هنوز عملیات اجرایی آنها آغاز نشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: