اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۶ - 25 December 2017
شريعتمداري
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس با اشرافي که داشتند پيشنهادهاي ارزشمندي را درباره جهش صادراتي کشور براي الحاق به لايحه بودجه ارائه کردند، گفت: در حوزه صادرات نيازمند تحول هستيم.
ساختارهاي مسئول در حوزه صادرات نيازمند تحولبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت در پايان نشست کميسيون اقتصادي مجلس در جمع خبرنگاران افزود: در گذشته نه چندان دور با تأسيس سازمان توسعه تجارت ايران، قانونمندي هاي بخش غيردولتي و سازمان توسعه اي را در آنجا حاکم کرده بوديم که تغييرات ايجاد شده در گذر زمان موجب شد اين سازمان به جايگاه صد درصد دولتي و بدون انعطاف پذيري برگشت از اين رو اين ساختار بايد متحول شود. 

وي با اشاره به مشکلات و مسائل مطرح شده بر سر راه جهش صادراتي کشور در کميسيون اقتصادي مجلس گفت: در اين نشست تا حدودي معلوم شد که برخي از امتيازها، مشوق ها و حمايت ها از صادرات در سال هاي گذشته تا امروز رنگ باخته و در اين زمينه با محدويت هايي مواجه هستيم.

شريعتمداري افزود: اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس با اشرافي که داشتند پيشنهادهاي ارزشمندي را درباره جهش صادراتي کشور براي الحاق به لايحه بودجه ارائه کردند.

وي گفت: اگرچه ما به عنوان مجموعه اي از دولت از لايحه بودجه تقديمي هيئت وزيران به مجلس دفاع کرديم اما پيشنهادهاي سازنده رؤساي اتاق ها با تأييد کميسيون اقتصادي مجلس بويژه در زمينه هايي که نيازمند صدور برخي از احکام است و در منابع بودجه دستکاري قابل ملاحظه اي نمي کند مطرح شد و اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس در اين باره به جمع بندي رسيدند که اميدواريم به اين ترتيب جهش در صادرات کشور حاصل شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: