اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۶ - 25 December 2017
با تلاش مجلس محقق می‌شود؛
وزیر اقتصاد گفت: معافیت از مالیات بر ارزش‌افزوده صنایع‌دستی می‌تواند ارزآوری و ارزش بالای اقتصادی برای کشور به دنبال داشته باشد.
معافیت صنایع دستی از مالیات بر ارزش‌افزودهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، مسعود کرباسيان وزیر اقتصاد درباره ضرورت معافيت صنايع‌دستي از ماليات بر ارزش‌افزوده و قرار گرفتن اين مهم در فهرست معافيت‌ها و برآوردهاي عملياتي گفت: معافيت صنايع دستي از فهرست ماليات بر ارزش‌افزوده اتفاق خوشايندي است که مي‌تواند تحولي در توليد و توزيع اين صنعت ايجاد کند به همين دليل درصدد تحقق اين مهم هستيم.

وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به صحبت‌هاي رئيس مجلس درباره تجديد نظر در کالاهاي مشمول معافيت از ماليات بر ارزش‌ افزوده ادامه داد: در ماده 12 قانون ماليات بر ارزش‌ افزوده فعلي، دامنه کالاهاي مشمول شده، محدود است و به يک سري اقلام مشخص خلاصه مي‌شود، اما بايد در تعداد اين اقلام تجديد نظر شود.

وزير اقتصاد و دارايي تاکيد کرد: مجلس در کنار دولت است و به همين دليل به دنبال اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده و تغيير در دامنه کالاها در اين خصوص است.

کرباسيان با بيان اينکه ممکن است مواد اوليه يک کالا معافيت مالياتي نداشته باشد و فقط کالاي نهايي معاف باشد که اين مسئله به دليل آسيب‌رساني به توليد نيازمند تجديدنظر است.

وزير اقتصاد و دارايي با اشاره به اينکه توضيح داد: خوشبختانه مجلس با توجه به اينکه زمان اجراي قانون قبلي موقت بود در حال بازنگري در آن است و به يقين با توجه به نقطه نظر رييس مجلس و اينکه معافيت از ارزش‌افزوده صنايع‌دستي مي‌تواند ارز آوري و ارزش بالاي اقتصادي براي کشور به دنبال داشته باشد آن را در نظر خواهيم گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: