اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۶ - 25 December 2017
حسنوند در نامه ای به رییس مجلس اعلام کرد
رییس کمیسیون انرژی مجلس در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ،خواستار بازگشت مبلغ ۵۰ ریال دریافتی از عوارض برق از سازمان برنامه و بودجه که صرف حقوق و دستمزد شده به توسعه انرژی های تجدیدپذیر و برق رسانی روستایی شد.
عوارض برق صرفاً به انرژی های تجدیدپذیر اختصاص یابدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در نامه ای به رییس مجلس خواستار بازگشت مبلغ 50 ریال دریافتی از عوارض برق از سازمان برنامه و بودجه که صرف حقوق و دستمزد شده به توسعه انرژی های تجدیدپذیر و برق رسانی روستایی شد.

جناب آقای دکتر لاریجانی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام
احتراماً همانگونه که مستحضر هستید مستند به بند "ه" تبصره (6) قانون بودجه سال ۱۳۹6 کل کشور و در اجرای قانون حمایت از صنعت برق، به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مشترکین، مبلغ 50 ریال دریافت و صرفا جهت توسعه انرژی های تجدیدپذیر و برق رسانی روستایی هزینه شود.

 در قانون بودجه سال جاری درج عبارت "پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور" موجب شده که از ابتدای سال جاری تا کنون منابع حاصله توسط سازمان برنامه و بودجه به این امر قانونی اختصاص نیافته بلکه صرف پرداخت حقوق و دستمزد و سایر هزینه های جاری دولت شود.

با توجه به نوپا بودن توسعه انرژی های تجدیدپذی، این عمل باعث شده سرمایه گذاری در این حوزه به شدت به مخاطره افتاده و تلاش های سال های گذشته مجلس جهت حمایت قانونی از این مهم بی ثمر و ابتر واقع شود. از سوی دیگر منابع حاصله این موضوع در سال های گذشته اثرات بسیار مثبتی در توسعه و بهسازی شبکه های برق روستایی داشته است، اما توقف تخصیص منابع مصوب قانونی باعث شده خدمات رسانی در بخش برق روستاها در ماه های اخیر با چالش جدی مواجه شود.

از این رو مستدعی است دستور فرمایید همانگونه که در ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور پیش بینی شده است، همانند سال های گذشته، نسبت به تخصیص منابع حاصل از عوارض برق صرفاً به انرژی های تجدیدپذیر و توسعه برق روستایی اقدام عاجل نمایند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: