اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۶ - 24 December 2017
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان بعد از پایان جنگ تحمیلی، جهان اسلام را بررسی کردند و با استفاده از شکاف میان شیعه و اهل تسنن تکفیری‌ها را بوجود آوردند.
دشمن با استفاده از شکاف میان شیعه و سنی تکفیری‌ها را بوجود آوردبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از صدا وسیما، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر سپاه که امروز در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، با تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت، اظهار داشت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حوادث پس از آن حاصل اندیشه بلند و نظریه‌ای است که در طول حیات روحانیت و بزرگان شیعه شکل گرفته و در اندیشه امام خمینی (ره) نقش بسته است.

وی افزود: در قرون اخیر جهان استکبار مسیری را طی کرده بود که با انقلاب صنعتی قرون 16 و 17 میلادی با تصرف سرزمین‌های اسلامی و گرفتن منابع مادی کشورها و نیز شکل‌دهی به دانش و علم مطابق اهداف خود به سمت و سویی حرکت می‌کردند که عده‌ای خاص از کشورها و مردم در راس هرم قدرت باشند و منابع جهان را برای خود نگاه دارند و این رهبری نیز برایشان تضمین شده باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: کشور ما به عنوان کشوری جهان سوم یا تحت استثمار بود یا به ظاهر مستقل عمل می کرد؛ اما انقلاب اسلامی مولودی نبود که بر اساس مطالبات اجتماعی بوجود آمده باشد بلکه حاصل چند صد ساله تشیع بود که دارای هدف، آرمان و نظریه بود.

وی افزود: در دفاع مقدس عملیات‌هایی که انجام می‌شد، به ویژه عملیات والفجر 8 که با عبور از رودخانه اروند با موفقیت صورت گرفت، با هیچ‌یک از آموزش‌هایی که رزمندگان دیده بودند، امکان‌پذیر نبود، اما این عملیات با موفقیت انجام شد؛ زیرا برگرفته از یک اندیشه و تفکر بود.

وی افزود: بعد از جنگ نیز دشمنان فکر کردند و جهان اسلام را بررسی عمیق کردند، گشتند نقاط آسیب‌پذیر را پیدا کردند و با استفاده از این نقاط و شکاف موجود بین اهل تسنن و تشیع، علیه مسلمانان اقدام کردند؛ بنابراین تکفیری ها به همین راحتی بوجود نیامدند؛ بلکه تلاش زیادی پشت سر آنها بود.
 
  باید به قله علم و فناوری برسیم 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ارزش جهاد علمی کمتر از جهاد در میدان نبرد نیست.

سردار سرلشکر پاسدار باقری افزود: مسئله اساسی در حوزه علم و فناوری نیروی انسانی است و تربیت محققین، پژوهشگران، کارکنان موفق برای انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: ما در گذشته در مدیریت دانش توفیق قابل توجهی نداشتیم و در زمینه ثبت تجربیات نیز وضع ما از وضع مشابهی برخوردار بوده است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ثبت تجربیات منظور فقط خاطره نگاری نیست بلکه باید به دنبال برگزاری جلسات علمی دقیق باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود:​ بر این اساس نیازمند بسیج امکانات در مجامع علمی و همچنین بازنگری و بازمعماری در علوم و تجربیات هستیم.

وی افزود: اگر امروزه ملت ایران امنیت وآرامش دارد به خاطر دستیابی به بازدارندگی راهبردی است اما این بازدارندگی هیچگاه دائمی نخواهد بود و باید روز بروز تقویت شود زیرا جبهه باطل همواره در تلاش است.

وی افزود: صحنه علم و دانش سرعت و شتاب قابل توجهی دارد و نباید لحظه ای کوتاه بیاییم.

سرلشکر باقری گفت: مسئله گذر از مرزهای علم ، جنبش نرم افزاری ، کشف راه های میانبر و رسیدن به قله علم و فناوری تا پنجاه سال آینده؛ انتظار رهبر معظم انقلاب از ماست و باید کوشش فراوانی صورت گیرد تا به افق های ترسیم شده دست یابیم.

در این مراسم از تعدادی پژوهشگران برتر دانشگاه امام حسین (ع) با اهداء لوح تجلیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: