اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 23 December 2017
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: پروژه خط انتقال گاز همت آباد- بار، در پایتخت فیروزه ایران، با بیش از ۱۲ میلیارد تومان هزینه به زودی افتتاح می‌شود.
قطار توسعه صنعت گاز به پایتخت فیروزه ایران رسیدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس   به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز، حسن منتظر تربتی، اظهار کرد: با گازرسانی به شهر همت آباد، فاز نخست پروژه احداث خط انتقال گاز ۵۲ کیلومتری همت آباد - بار در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، طول خط انتقال یادشده (از ابتدای خط تا شهرستان همت آباد) را ۱۳ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این خط انتقال به قطر ۱۰ اینچ و با فشار طراحی ۱۰۵۰ پوند بر اینچ مربع ( PSI)  از خط لوله گاز ۱۲ اینچ موجود نیشابور- سبزوار در کیلومتر ۱۵۸ منشعب شده و با رسیدن به شهرستان همت آباد، مردم این منطقه را از نعمت گاز بهره مند می کند.

وی اظهار کرد: تاسیسات نصب شده روی این خط انتقال شامل ایستگاه انشعاب ابتدای خط، ایستگاه فرستنده توپک، ایستگاه انشعاب، CGS ( ایستگاه تقلیل فشار گاز ) همت آباد و ایستگاه حفاظت کاتدیک می‌شود.

تربتی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۳۰ کیلومتر از کل پروژه لوله گذاری شده، گفت: هدف از اجرای این پروژه، گازرسانی به شهرها و روستاهای محروم از نعمت گاز طبیعی منطقه مانند همت آباد، امیرآباد، بار و غیره بوده که خوشبختانه با همکاری مسئولان و تلاش کارکنان، فاز نخست آن به زودی افتتاح می‌شود تا اهالی همت آباد، امسال زمستانی گرم را سپری کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، درباره کالاهای مصرف شده در اجرای پروژه گازرسانی به همت‌آباد گفت: در احداث این پروژه، حدود هزار و ۱۰۰ شاخه لوله به وزن تقریبی ۶۶۵ تن مورد استفاده قرار گرفته که با احتساب سایر اقلام و کالاهای مورد نیاز پروژه از طریق ۳۰ تریلر حمل شده است.

 آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال تقویتی ۱۶ اینچ تربت حیدریه – کاشمر

به گفته تربتی، افزون بر بهره برداری از پروژه همت آباد_ بار، عملیات احداث خط لوله انتقال گاز تقویتی ۱۶ اینچ تربت حیدریه   کاشمر به طول تقریبی ۷۷ کیلومتر و با فشار طراحی ۱۰۵۰ پوند بر اینچ مربع که از حوالی شهر تربت حیدریه آغاز شده و تا ایستگاه تقلیل فشار ( CGS ) کاشمر ادامه دارد نیز با هدف تقویت فشار گاز شهرهای واقع در منطقه و گازرسانی به مصرف‌کننده های جدید آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز اعلام کرد: این خط لوله شامل یک ایستگاه فرستنده توپک، ۵ ایستگاه شیر بین راهی، یک ایستگاه گیرنده توپک و ۲ ایستگاه حفاظت کاتدیک است.

وی یادآور شد: محل اجرای این پروژه در استان خراسان رضوی حد فاصل شمال شهر تربت حیدریه تا جنوب شهر کاشمر و در مجاورت خط لوله ۱۲ اینچ موجود بوده و هزینه اجرای آن بیش از ۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: