اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 18 December 2017
مجتمع‌هاي پتروشيمي کشور موفق شدند از ابتداي امسال تا پايان آبان‌ بيش از هفت ميليارد و 397 ميليون دلار انواع محصولات پليمري و شيميايي را روانه بازارهاي جهاني کنند.

ارزش صادرات محصولات پتروشيمي از 7 ميليارد دلار گذشتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شانا، روند صادرات محصولات مختلف پتروشيمي ايران از سوي مجتمع‌هاي توليدي براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در حال انجام است و اين شرکت‌ها در آبان‌ امسال حدود 1,5 ميليون تن محصول را به ارزش بيش از 858 ميليون دلار به کشورهاي مختلف صادر کردند.

از ابتداي سال 96 تا پايان آبان ، در مجموع 14 ميليون و 460 هزار تن محصولات مختلف پتروشيمي به خارج از کشور صادر شده است.

مجتمع هاي پتروشيمي واقع در منطقه عسلويه در هشت ماه نخست امسال بيش از هفت ميليون و 250 هزار تن محصول به ارزش سه ميليارد و 661 ميليون دلار را صادر کردند. همچنين شرکت‌هاي پتروشيمي منطقه ماهشهر نيز چهار ميليون و 167 هزار تن محصول را به ارزش 2 ميليارد و 173 ميليون دلار روانه بازارهاي مختلف خارجي کردند.

بيش از 3 ميليون تن محصول پتروشيمي به ارزش يک ميليارد و 563 ميليون دلار نيز از مجتمع هاي پتروشيمي واقع در ديگر مناطق کشور صادر شده است.

بالاترين ميزان صادرات محصولات پتروشيمي را از نظر وزني پتروشيمي زاگرس با بيش از يک ميليون و 884 هزار تن و از نظر ارزش پتروشيمي نوري با بيش از 781 ميليون دلار در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در بازه زماني ابتداي سال تا پايان آبان‌ به خود اختصاص دادند.

در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر، مجتمع پتروشيمي بندر امام با صادرات بيش از يک ميليون و 478 هزار تن محصول به ارزش 712 ميليون و 593 هزار دلار بالاترين رکورد صادرات در اين بازه زماني در اين منطقه را ثبت کرد.

در ميان مجتمع هاي پتروشيمي واقع در ساير مناطق کشور نيز، پتروشيمي خارک 771 هزار تن محصول به ارزش بيش از 246 ميليون و 614 هزار دلار را روانه بازارهاي خارجي کرد و رتبه نخست را در زمينه صادرات به خود اختصاص داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: