اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 18 December 2017
معاونان وزير اقتصاد ايران و جمهوري چک عصر امروز موافقتنامه حمايت از سرمايه گذاري متقابل ميان دو کشور را امضا کردند.

امضاي موافقتنامه حمايت از سرمايه گذاري متقابل ميان ايران و چکبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مسعود کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي که ناظر امضاي اين موافقتنامه بود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اين دومين موافقتنامه اي است که مابين ايران با يکي از کشورهاي عضو اتحاديه اروپا امضا مي کنيم .

وي با بيان اينکه با امضاي اين موافقتنامه زمينه حمايت و تشويق سرمايه گذاري بخصوص سرمايه گذاران بخش خصوصي ميان دو کشور بوجود خواهد آمد گفت : امضاي اين موافقتنامه علامت خوبي است براي فعالان اقتصادي دو کشور که بتوانند در چارچوب آن همکاري ها را شروع کنند و يا بسط و گسترش دهند .

وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: در اين سفر همچنين مقدمات کميسيون مشترک دو کشور که قرار است در اوايل سال آينده ميلادي در تهران برگزار شود مهيا شد .

وي گفت : همکاري هاي ميان دو کشور ايران و چک بايد بيش از پيش گسترش يابد و بخصوص در جلسه امروز درباره همکاري هاي صنعتي و بانکي صحبت داشتيم که بتوانيم روابط بانکي و کارگزاري دو کشور را مستقيم کنيم .

آقاي اندره لاندا معاون وزير دارايي جمهوري چک نيز در مصاحبه با خبرنگاران با ابراز خشنودي از امضاي اين موافقتنامه گفت : با امضاي اين موافقتنامه دو کشور از سرمايه گذاري متقابل در کشورهاي يکديگر حمايت خواهند کرد .

نام:
ایمیل:
* نظر: