اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - 13 December 2017
رئیس چهارمین کنفرانس ملی GIS در اراک
مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر گفت: باید تشخیص فرصت‌ها را به یک مهارت کلیدی و تاثیرگذار در صنعت آب و برق و روش سیستماتیک توسعه ای در کشور تبدیل کنیم.
باید تشخیص فرصت‌ها را به مهارت کلیدی در صنعت آب و برق تبدیل کنیمبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، فرهاد شبیهی مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر در چهارمین کنفرانس ملی GIS که در استانداری مرکزی با حضور مسئولان استانی و کشوری در حال برگزاری است افزود: واقعیت های جهان و ابزار ما برای درک این واقعیتها در حال تغییر است و علم علاوه بر اینکه ما را با واقعیت های دنیای پیرامون آشنا میکند بر حوزه منافع ملی و امنیت کشورها تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: کنفرانس ملی اطلاعات سامانه های مکانی GIS نیز در این مسیر با سه دوره برگزاری موفق در حوزه برق و اخیرا در حوزه آب و برق یکی از محوری ترین رویدادهای علمی وزارت نیرو بوده و نقش موثری در توسعه زیرساختی کشور در تمامی بخشها ایفا می کند.

شبیهی ادامه داد: کنفرانس سوم در حالی به پایان رسید که بر ضرورت تدوین سند راهبردی GIS در حوزه وزارت نیرو و توسعه استانداردهای مربوطه یکپارچه سازی و گستره برنامه های آموزشی و دریافت تجربیات موفق از سازمان‌های داخلی و شرکت‌های سایر کشورها تاکید  شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر افزود: روند پرشتاب رشد فناوری ها در زمینه های مهندسی و لزوم به کارگیری آن در صنعت برق و آب، تغییرات مداوم اقلیمی وجود اختلالات زیست محیطی ناشی از عملکرد نا صحیح و بهره برداری نامناسب ازمنابع وقوع بلایای طبیعی، اهمیت مدیریت حجم عظیمی از داده ها و ایجاد ارتباط بین آنها و اهمیت تجزیه و تحلیل و صحت سنجی اطلاعات و ضرورت استفاده از داده های مدیریتی به روز در شرایط عادی و بحران، هوشمندسازی و ضرورت توجه به ایجاد شبکه های هوشمند با رویکرد برنامه ریزی برای شهرها و خدمات هوشمندانه ایجاب میکند که تمامی بازیگران این عرصه به صورت مستقل الگوهای و پروتکلهای جدیدی را ارائه کنند.

رئیس چهارمین کنفرانس ملی GIS ادامه داد: این مهم میسر نمی شود مگر اینکه با رویکرد فرآیندی در تدوین استراتژی های توسعه برای تحقق اهداف به تشخیص فرصتها حساس باشیم.
وی اظهار کرد: باید تشخیص فرصت‌ها را به یک مهارت کلیدی و تاثیرگذار در صنعت آب و برق و روش سیستماتیک توسعه ای در کشور تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: این کنفرانس می تواند با ایجاد بستر مناسب برای ارائه نتایج کارها و یافته های علمی توسط نخبگان کشور با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی و تجارب موفق فرصتی فراهم شود و در تعاملی دو سویه صنعت و دانشگاه در عرصه فعالیتهای علمی و کاربردی توسط سازمانهای مسئول حول محورهای کنفرانس گامهای مهمی بردارد.

شبیهی  افزود: در خصوص مسئله مذکور حداقل انتظار پرهیز از عملکرد جزیره ای سازمانهای مسئول و ضرورت تدوین برنامه استراتژیک صنعت آب و برق در GIS باتوجه به ابلاغ نظامنامه GIS به عنوان یک اصل مدنظر بوده و بر ضرورت تدوین سند راهبردی این موضوع در کشور تاکید می‌شود.

وی بیان کرد: توجه به تحقیقات کاربردی و توسعه آموزش هدفمند برای ارتقای سطح مهارتها در این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: