اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی درگذشت دکتر رضا نیازمند، را تسلیت گفت.
پیام تسلیت وزیر صنعت به مناسبت در گذشت موسس ایدروبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، متن این پیام به این شرح است:

"انا لله و انا الیه راجعون"

خبر تأسف بار درگذشت استاد ارجمند جناب آقای دکتر رضا نیازمند، بنیانگذار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران( ایدرو) و سازمان مدیریت صنعتی موجب تأثر خاطر همه آشنایان و علاقه‌مندان آن فرهیخته گرانقدر شد.

هجران چنین شخصیت ارزنده ای که عمر پر برکت خود را صرف توسعه دانش، پژوهش، صنعت و فناوری و اتکاء به تولید ملی و خدمت صادقانه به کشور کرد، بسی گران و جانکاه است.

عشق به ساختن و آفریدن، آنچنان در تار و پود روح و روان دکترنیازمند در جریان بود که نام و یاد او در پنجاهمین سال تاسیس ایدرو ماندگار خواهد بود.

اگر چه نسل پیش از انقلاب وی را به عنوان بنیانگذار شرکت هایی مانند ماشین سازی و تراکتورسازی تبریز، ایرالکو و ماشین سازی اراک و سازمان‌هایی نظیر سازمان مدیریت صنعتی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و اولین مدیرعامل شرکت ملی مس و عضو هیات توسعه و هیات‌امنای دانشگاه صنعتی شریف می شناسند، اما این شخصیت علمی و صنعتی پس از انقلاب به سمت مطالعات در حوزه قرآن پژوهی و اسلام شناسی پیش رفت.

این بخش از زندگی او که تا پایان عمر طولانی شان نیز ادامه داشته به انتشار کتاب های منحصربه فردی در حوزه قرآن پژوهی و تاریخ اسلام و همچنین تاریخ معاصر ایران منجر شده است.

اکنون وظیفه ما است که از آن همه درس؟و تجربه ، بهره بگیریم و آن را در مسیر تعالی و پیشرفت سرزمین‌مان به کار گیریم.

اینجانب ضایعه درگذشت آن فقید سعید را به خانواده سوگوار ایشان و جامعه علمی و صنعتی کشور تعزیت و تسلیت عرض می‌نمایم و علو درجات و آرامش روح آن مرحوم مغفور را از خداوند مهربان مسألت دارم.

محمد شریعتمداری
وزیر صنعت،معدن و تجارت

نام:
ایمیل:
* نظر: