اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 11 December 2017
واكنش وزير دفاع به اقدام ‌سردمداران کاخ سفيد
امير حاتمي اقدام خصمانه ‌سردمداران کاخ سفيد در به رسميت شناختن قدس شريف‌‌ به عنوان پايتخت رژيم جعلي صهيونيستي را فتنه‌اي عميق براي تضييع حقوق مردم مسلمان فلسطين دانست و گفت: مسئوليت هرگونه تنش و خون ريزي بيشتر در منطقه ‌ متوجه آمريکاست.
مسئولیت هرگونه درگیری در منطقه ‌ متوجه آمریکاست‌
به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت دفاع، امير سرتيپ امير حاتمي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جمع مديران ارشد وزارت دفاع اقدام خصمانه ‌سردمداران کاخ سفيد در به رسميت شناختن  قدس شريف‌‌ به عنوان پايتخت رژيم جعلي صهيونيستي را فتنه‌اي عميق براي تضييع حقوق مردم مسلمان فلسطين دانست و اظهار داشت: ‌ اين اقدام نابودي رژيم صهيونيستي را جلو خواهد انداخت و اتحاد و وحدت مسلمانان را دو چندان خواهد کرد.

وي با بيان اينکه استکبار جهاني پس از شکست در سوريه و عراق،‌‌ به دنبال توطئه‌افکني و ماجراجويي جديد عليه ساير ملل منطقه هستند، افزود:  رژيم اشغالگر قدس مي داند با اينگونه اقدام هاي نامشروع دولت آمريکا در وضعيت قدس هيچ تغييري ايجاد نمي شود و ملت فلسطين و آزاديخواهان جهان بيش از هر زمان ديگر يکپارچه و متحد براي آزادي قدس و سرزمين فلسطين مصمم تر خواهند شد.

وزير دفاع با محكوميت ‌اين عمل تحريک‌آميز و نابخردانه دولت آمريکا تاكيد كرد: اشغالگران هرگز روي آرامش به خود نخواهند ديد و راهي جز ترک اين سرزمين ندارند‌ و مسلمانان جهان هيچ‌گاه اجازه نمي‌دهند‌ بخشي از پيکره جهان اسلام از آن جدا شود.

‌امير حاتمي مسئوليت هرگونه افزايش تنش و خون ريزي بيشتر در منطقه را متوجه آمريکا و رژيم صهيونيستي دانست و ‌گفت: دولت آمريکا بايستي مسئوليت اين تصميم ضد امنيتي خود را بپذيرد .
وي در ادامه افزود:سياست ‌جمهوري اسلامي ايران همواره حمايت از ملت مظلوم فلسطين ثبات و امنيت منطقه و محکوميت اقدامات تفرقه‌انگيز و يک جانبه آمريکا و رژيم صهيونيستي بوده و نسبت به اين اقدام آمريكا هشدار مي‌دهيم.

وزير دفاع در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اضمحلال شجره خبيثه داعش اظهار داشت: توطئه بسيار سنگيني از سوي دشمنان به ويژه رژيم صهيونيستي براي منطقه تدارك و برنامه‌ريزي شده بود و مي‌خواستند يك اختلاف دائمي را در بين شيعه و سني و ملت‌هاي منطقه نهادينه كنند تا امنيت رژيم صهيونيستي تضمين شود.

امير حاتمي با بيان اينكه نقشه دشمنان براي منطقه بسيار دقيق طراحي شده بود، تصريح كرد: اگر داعش از منطقه ريشه‌كن نمي‌شد عمر رژيم صهيونيستي براي مدت طولاني در سايه امنيت و آرامش قرار مي‌گرفت و ملت‌هاي منطقه به جاي مبارزه با اسرائيل و گروه‌هاي تروريستي، مشغول جنگ با يكديگر بودند.

وي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي مدافع حرم و تمام كساني كه در اين مسير به درجه جانبازي نائل آمدند، تاكيد كرد: امروز بايد به خود بباليم كه در مبارزه با گروه ‌‌ترويستي داعش و پشتيبانان آن نقش داشتيم و به طور حتم اين مسير را ادامه خواهيم داد.

وزير دفاع با بيان اينكه گروه‌‌هاي ترويستي از يك ايده و تفكر خاصي تغذيه مي‌شوند كه هنوز پابرجاست، اضافه كرد: بايد هوشمندانه اقدامات گرو‌ه‌هاي تروريستي را رصد كنيم تا ان‌شاالله ريشه اين شجره خبيثه به طور كامل خشكانده شود.

امير حاتمي ‌با اشاره به اينكه داعش ‌اولين و آخرين حربه دشمنان در منطقه نخواهد بود، افزود: توطئه دشمنان همچنان ادامه دارد و يقين داريم دستگاه توطئه استكبار جهاني با سركردگي آمريكا همچنان‌ در ابعاد مختلف فعال بوده ‌و يكي از اهداف آنها به طور حتم وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است.

وزير دفاع در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه سير تكاملي صنعت دفاعي به خوبي پيش رفته است، گفت: تمام اقدامات امروز وزارت دفاع در مسير تكامل صنعت دفاعي‌ است و وقتي به ۴۰  سال گذشته نگاه مي‌كنيم بايد سجده شكر به جاي بياوريم و عزم و ا‌راده جدي براي ادامه اين مسير داشته باشيم.

نام:
ایمیل:
* نظر: