اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - 10 December 2017
حجتی در مراسم روز جهانی خاک
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: اگر در حوزه آبخیزداری خوب عمل کنیم علاوه بر حفظ و جلوگیری از تبخیر آب،سفره های زیر زمینی تغذیه و موجب حفظ خاک می شود.
آبخيزداري و حفظ آب و خاک دو اولويت مهم دولت است
به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتي در مراسم روز جهاني خاک که با حضور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و جمعي از مسئولان دستگاهها و حافظان خاک و سفرا و نمايندگان سازمانهاي وابسته به سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد افزود: موضوع آبخيزداري و حفظ آب و خاک به عنوان دو اولويت مهم کشور در دستور کار دولت قرار گرفته و اميدواريم با حمايت ديگر بخش ها و فعال شدن سازمانهاي مردم نهاد و نيز تغيير جدي در نگرش عمومي مردم و فرهنگ عمومي کشور به مقوله آب و خاک، امانتداران خوبي براي نسل هاي بعدي کشور باشيم.

حجتی تصریح کرد: ما در بخش کشاورزی در حوزه خاک با دو موضوع روبرو هستیم که یکی عرصه های تولیدی و کشت و زرع است و کشاورزی حفاظتی در این عرصه به منظور حفظ خاک و رطوبت آن مطرح می باشد و دیگری سوداگری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و دور زدن قوانین و مقررات است که موجب می شود بخشی از خاک را از دست بدهیم و باید از آن جلوگیری کنیم.

وی افزود: در عرصه های طبیعی نیز از طریق هجوم باد و سیلاب ها با فرسایش خاک روبرو هستیم که علت آن بهره برداری غیر فنی و غیر اصولی از منابع طبیعی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از آنجایی که خاک به طور رایگان در اختیار ما قرار گرفته است به آن کمتر توجه می شود در حالی که نتیجه قرار گرفتن خاک در کنار آب و قدرت پروردگار تولید محصولات غذایی می باشد.

وی در همین حال از توجه و پشتیبانی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید از آب و خاک تقدیر و تصریح کرد: به رغم نارسایی های درآمدی و بودجه ای کشور، حمایت های خوبی از سوی رهبر معظم انقلاب و دولت روحانی در زمینه آب و خاک کشور شده است.

در اين مراسم که در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزي و با حضور کارشناسان و مسئولان دستگاه‌هاي مختلف اجرايي برگزار شد، قرار است از خادمان خاک که نقش مهمي در جلوگيري از فرسايش خاک در سال‌هاي اخير داشته‌اند قدرداني می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: