اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - 09 December 2017
مدیرعامل خانه موسیقی ایران، گفت: هجدهمین جشن خانه موسیقی روز سه شنبه 21 آذر 96 در تالار وحدت برگزار می شود.
خانه موسیقی هجده ساله می شودبه گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی عصرپرس، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران در نشست خبری که در محل خانه موسیقی با حضور هوشنگ کامکار عضو شورای عالی خانه موسیقی و سیدمحمد میرزمانی رئیس هیات مدیره خانه موسیقی برگزار شد، گفت: هجدهمین جشن خانه موسیقی روز سه شنبه 21 آذر 96 در تالار وحدت برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: جشن خانه موسیقی همه ساله در مهرماه برگزار می شود چرا که نهم مهر روز موسیقی و تولد فارابی است،  اما به دلیل همزمانی این مناسبت با ایام خاص ، این تاریخ جابه جا شده  و در نهایت در تاریخ 21 آذر ماه برگزار می شود.

نوربخش در ادامه گفت: خانه موسیقی هجده ساله می شود و این نهال نو پا امروز به درختی تنومند تبدیل شده است. هنرمندان بزرگی هم در این سال ها در کنار خانه بوده اند.

وی افزود: امروز تعداد اعضای ما از 15 هزار تن فراتر رفته و  در این سال ها تمام تلاش خود را برای پیگیری  امور موسیقی انجام داده ایم.

مدیرعامل خانه موسیقی ایران درادامه با اشاره به اینکه کانون خوانندگان پاپ تنها کانونی که تا امروز موفق به تاسیس نشده است، گفت: کانون های خانه موسیقی هر کدام در حوزه کارهای تخصصی تعریف شده است و در حال فعالیت هستند اما به دلیل کم کاری خودِ خوانندگان پاپ و مشغله هایی آنها، تنها کانونی که تا امروز موفق به تاسیسش نشده ایم کانون خوانندگان پاپ است.

وی افزود: البته فعالان این حوزه در بخش های سازی در کانون های دیگرِ خانه موسیقی عضو هستند.

نوربخش در ادامه با اشاره به اینکه در جشن امسال بخش های اجرای موسیقی در حوزه موسیقی ایرانی، نواحی، استعدادهای جوان، موسیقی کلاسیک و موسیقی پاپ اجراهایی داریم، گفت: تلاش کرده ایم که در مراسم امسال سخنرانی نداشته باشیم.

وی گفت:در بخش بررسی آلبوم سال در  جشن امسال وجود دارد و با توجه به اینکه در بخش پاپ کانون خوانندگان پاپ تشکیل نشده است، آلبوم هایمان را در بخش موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک بررسی کرده ایم، آلبوم هایی که از تیر 1394 تا تیر 1396 منتشر شده اند مورد بررسی قرار گرفته اند.

مدیر عامل خانه موسیقی ایران در ادامه افزود: 253 آلبوم به دبیرخانه رسیده که از این میان آنها 179 آلبوم موسیقی ایرانی و 74 آلبوم در بخش موسیقی کلاسیک بود.

نوربخش ادامه داد: در خانه موسیقی هم در بخش تقدیرها و هم در بخش اجراها سعی می کنیم تمام حوزه ها را پوشش دهیم و در بخش موسیقی نواحی، موسیقی کلاسیک، موسیقی ایرانی و بخش خاصی در حوزه استعدادهای جوان اجراهای داریم و علاوه برآن نیز در حوزه موسیقی پاپ هم اجرا خواهیم داشت.

وی گفت: خانه موسیقی در حال آغاز دوران جدید است و هیات مدیره ما با جدیت کارش را دنبال می کند. این جشن فرصتی است تا برآیندی از موسیقی کنونی کشور ارائه شود.

نوربخش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص دریافت وجه اماکن از برگزار کنندگان کنسرت های موسیقی، گفت: من از اولین کسانی هستم که با مسئله ی دریافت وجه از سوی اماکن تقابل کردم. اولین بار هم از کنسرت استاد شجریان در سال 1383 در تالار وزارت کشور با این مسئله مواجه شدیم. پارسال به جایی رساندیم که از سالن هایی مانند فرهنگسرای ارسباران که در حدود 300 نفر ظرفیت دارند وجهی دریافت نشود.

وی افزود: نگاه ما اینگونه است که همه ی ساز و کار نظارت بر امر موسیقی فقط و فقط باید در دفتر موسیقی وزارت ارشاد باشد و قانون هم همین را می گوید. ما منکر نظارت های دیگر هم نیستیم اما شورای صیانتی در دفتر موسیقی برای همین کار است.

در ادامه این نشست سیدمحمد میرزمانی رئیس هیات مدیره خانه موسیقی گفت: شرایط موسیقی در حال حاضر خوب نیست اما در همین شرایط هم اتفاق های بسیار خوبی می افتد.

وی افزود: خوشبختانه در هیات مدیره خانه موسیقی همدلی و همکاری خوبی وجود دارد و در راستای درآمدزایی خانه موسیقی   چند طرح را در دست اقدام داریم که امیدوارم طیِ امسال و سال آینده این طرح ها اجرایی شوند.

میرزمانی درادامه گفت: متاسفانه موسیقی در کشور مشکلات فراوانی دارد اما همه ما باید دست به دست هم دهیم تا از این شرایط عبور کرده و به سمت شکوفایی موسیقی اصیل و جدی برویم.

رئیس هیات مدیره خانه موسیقی در ادامه با اشاره به اینکه کارهای ارزشمند و ویژه در عرصه موسیقی تعدادشان انگشت شمار است، گفت: من در هیات داوری جشن امسال حضور داشتم و متاسفانه دیدم که کارهای ارزشمند و ویژه در عرصه موسیقی تعدادشان انگشت شمار است.

وی افزود: ما هنگام داوری باید با آثاری روبه رو شویم که انتخاب بهترین از میانشان دشوار باشد.

میرزمانی گفت: وقتی قرار است قطعه ای بازسازی یا بازخوانی شود انتظار این است که از اثر پیشین گیراتر و قوی تر باشد اما متاسفانه شاهد این ماجرا نیستیم. خلاقیت در نغمه پردازی و آهنگسازی کمتر دیده می شود و حتی  در اجرای ارکسترها گاهی شاهد ناکوکی هستیم.

به گزارش عصرپرس، هجدهمین جشن خانه موسیقی با معرفی آلبوم های برتر موسیقی، تقدیر از چهره های پیشکسوت موسیقی و اجرای گروه های مختلف ۲۱ آذرماه از ساعت ۱۹ در تالار وحدت برگزار می شود.

خانه موسیقی هجده ساله می شود
نام:
ایمیل:
* نظر: