اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 17 April 2016
لاریجانی در دیدار با موگرینی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم که سفر هیئت سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا به ایران به عملیات اقتصادی ملموسی منجر شود.

به گزارش عصرپرس به نقل ازشانا، علی لاریجانی در دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: اکنون زمان آن است که ببینیم تأثیر توافق هسته ای در روابط اقتصادی چگونه بوده است؛ زیرا یکی از دغدغه های تجار و صنعتگران ایرانی نحوه انجام معاملات بانکی است که هنوز بخشی از مشکل آن برطرف نشده است و این مسئله باید هرچه سریعتر برطرف شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: اجرای طرحهای بزرگ توسط بانکهای کوچک، نمی تواند انجام پذیرد و نیازمند همکاری بانکهای بزرگ است.

لاریجانی افزود: هرقدر در زمینه توافق هسته ای پیشرفت شکل می گیرد مسئله آفرینی برخی کشورها در منطقه هم بیشتر می شود و به دنبال ایجاد مشکل در به سرانجام رسیدن برجام هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیئت همراه به ایران به یک عملیات اقتصادی ملموس منتج شود.

لاریجانی گفت: عملیاتی شدن توافق هسته ای منوط به پیشبرد فعالیتهای اقتصادی است که ایران هم به سهم خود تلاش دارد  این همکاری به مرحله عمل برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که انتخابات دور دوم مجلس طی دو هفته آینده به انجام می رسد، اظهارداشت: اولویت مجلس آینده، فعالیتهای اقتصادی خواهد بود و این مجلس در زمینه همکاری اقتصادی با اروپا نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

 در این دیدار فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: من در این سفر با ٧ کمیسیونر مهم به ایران سفر کرده ام و می توانم اذعان کنم که هیئتی به این بزرگی تاکنون به هیچ جای دنیا سفر نکرده است و این نشانگر علاقه ما به ایران و گسترش همکاریها با این کشور است.

وی افزود: ما علاقمندیم که به جایگاه گذشته خود در روابط اقتصادی با ایران برگردیم و برای این کار تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم.

موگرینی تصریح کرد: پارلمانهای دو طرف نقش مهمی در گسترش روابط اقتصادی دارند و ما از طریق پارلمانها می توانیم به روابط خوبی دست پیدا کنیم و با تصویب قوانین سرمایه گذاری این امر را تسهیل کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: