اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - 16 March 2016
فریبرزغیبی :
غیبی گفت : سرانه فضای سبز درکشوریک سوم سرانه جهانی است که به ازای هر نفر 1700 متر مربع است در حالی که این رقم در جهان به 6هزار مترمربع می رسد که نیازمند افزایش این سرانه هستیم.

به گزارش عصرپرس، فریبرزغیبی رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال کشوردر مراسم امضا تفاهم  نامه همکاری با آموزش و پرورش منطقه دو تهران و سازمان جنگل ها با اشاره به برنامه های برگزارشده در هفته منابع طبیعی گفت : سازمان جنگل ها در راستای اهداف تدوین شده در هفته منابع طبیعی اقدامات موثری از قبیل کاشت نهال در تهران و کلان شهرها ، توزیع نهال رایگان بین مدارس و ... را انجام داده است.

وی در ادامه گفت : رسالتی که در دین اسلام و باورهای ما ایرانیان برآن تاکید شده کاشت درخت بوده است و در فرهنگ ما هر وقت فرزندی به دنیا می آمد به یاد آن و به صورت نماد زندگی درختی کاشته می شد ،با آموزش در بین دانش آموزان باعث افزایش این فرهنگ در جامعه خواهیم شد و مطمئنا با داشتن محیط زیست سالم انسانهای سالم را خواهیم داشت .

وی در ادامه وضعیت منابع طبیعی کشور را نامطلوب دانست وگفت : سرانه فضای سبز درکشوریک سوم سرانه جهانی است که به ازای هر نفر 1700 متر مربع است در حالی که این رقم در جهان به 6هزار مترمربع می رسد ، نیازمند افزایش این سرانه هستیم.

وی گفت :با توجه به اینکه ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد کار ما سخت تر خواهد بود لذا همه باید کمک کنند تا با برنامه ریزی نسبت به افزایش سرانه فضای سبز در کشوراقدام نماییم.

غیبی در ادامه گفت :خوشبختانه از 13 اقلیم دنیا 11 اقلیم در کشور ایران وجود دارد که می توان گونه های مختلف گیاهی که دردنیا وجود دارد را درکشور بکاریم .

وی درادامه گفت : ما در جهت احیا جنگلها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و مردم 100 هزار هکتار جنگل کاری را برای سال آینده برنامه ریزی نموده ایم و همچنین در راستای آموزش دانش آموزان جهت تولید وکاشت نهال  با کمک آموزش وپرورش اقدام خواهیم کرد.

وی افزود : با امضای این تفاهم نامه و در راستای ماده 3 می توانیم آموزش ، تفریح  و گردشگری در مناطق طبیعی کشوررا با همکاری آموزش و پرورش  داشته باشیم البته برنامه طرح جنگل کاری در کشور مطرح ، و جنگل کاری اقتصادی نیزباید انجام شود .

وی گفت : ما باید فضای شهر تهران و کلان شهرها را با ایجاد کمربند سبز بهبود ببخشیم ، سازمان جنگل ها متولی فضای سبز در کشور و در خدمت تمام ارگانها در جهت افزایش فضای سبز درکشور می باشد .

شایان ذکر است : سازمان جنگل ها نهال های تولید شده توسط دانش آموزان را خریداری و در مناطق مورد نیازتوزیع خواهدکرد.

در پایان تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش منطقه دو تهران و مرکز جنگلهای خارج از شمال کشور امضا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: