اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - 16 March 2016
رئيس آموزش و پرورش منطقه دو تهران گفت : با امضاء تفاهم نامه همكاري بين آموزش و پرورش و مركزجنگل هاي خارج از شمال كشورگامی مهم در جهت حفظ و صيانت محيط زيست برداشته خواهد شد .

امضا تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش منطقه دو تهران و سازمان جنگل ها

به گزارش عصر پرس حسین طالب زاده در مراسم امضا تفاهم نامه بین آموزش و پرورش منطقه دو تهران  با سازمان جنگلهای خارج از شمال کشورکه در محل کانون فرهنگی ، تربیتی قدس برگزارشد، گفت : يكي از برنامه هاي ما در سال 92 ، تبديل منطقه 2 به منطقه دوستدار طبيعت (منطقه سبز) بود ، كه با همكاري اداره كل محيط زيست تهران اين برنامه به تحقق پيوست و با انجام اقدامات لازم توانسته ايم از 44 مدرسه تهران 22 مدرسه كه در منطقه 2 قراردارند را به مدرسه زيست محيطي تبدیل کنیم و تنها مدرسه اي كه پرچم سبز بين المللي را درايران دريافت نموده است دراین منطقه قراردارد .

رئيس آموزش و پرورش منطقه 2 تهران در ادامه گفت : اقدامات موثري در اين مدارس درحال شكل گيري است، البته در زمينه محيط زيست حداقل زمان براي حصول نتيجه 10 سال است و آموزش و پرورش نياز به زمان دارد تا به نتيجه مطلوب برسد .

وي در ادامه گفت : هدف اصلي ما آموزش غیر مستقم در جهت نهادينه كردن بعضي از ارزش هاست و با توجه به نيمه خشك بودن كشور بايد در جهت حفظ و استفاده بهينه از منابع آب تلاش كنيم .

طالب زاده در ادامه افزود: در سند تحول ساعت هاي چندگانه باید در كنار تربيت ديني و اجتماعي ، تربيت زيستي انجام گيرد .

وي افزود : در منطقه دو اقدامات خوبی در حال انجام است که از جمله این اقدامات ؛ توجه به محيط زيست در مدارس است چراكه  كانون به عنوان مكان يادگيري خارج از مدرسه طراحي شده و مطابق سند تحول سالانه 80 هزار دانش آموز ، آموزش توليد نهال  در محل كانون فرهنگی ، تربیتی قدس را خواهند ديد، که خوشبختانه امسال 120 هزار از دانش آموزان از اين آموزش ها بهره مند شده اند .

وي درادامه تصريح كرد : با آموزش دانش آموزان ابتدايي در راستاي حفظ جنگل مي توان از همان ابتدا به آنها ياد دهیم كه كاشت و استفاده از درخت چقدر در زندگي انسان مهم  و تاثیرگذاراست و با آموزش غير مستقيم  در حفظ و صيانت از محيط زيست تلاش خواهند کرد.

طالب زاده در ادامه گفت : این تفاهم نامه در راستاي صيانت از منابع طبيعي و پوشش گياهي است و با اجرايی شدن آن دبيرخانه اي در كانون قدس راه اندازي و با همكاري مركز جنگل هاي خارج از شمال كشور اقدام به اجراي برنامه هاي مختلف از قبيل مسابقات فرهنگي ، سمينارهاي علمي واردو های تفریحی در اماکن طبیعی کشورخواهیم نمود.

وي در ادامه گفت : در منطقه دو 40 هزار دانش آموزش ابتدايي در حال تحصيل هستند كه با آموزش آنها در آینده و در مقاطع بالاتردر راستای حفظ محیط زیست با مشكل مواجه نخواهيم شد و مي توان گام هاي بزرگ تري برداريم .

طالب زاده گفت : مدارس دولتي و غيردولتي مي توانند از اين كانون در راستاي آموزش دانش آموزان استفاده نمايند .

در پایان تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش منطقه دو تهران و مرکز جنگلهای خارج از شمال کشور امضا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: