اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - 06 November 2017
رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق اعلام کرد
رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق گفت: صعنت آب و برق کشور در زمینه تولیدات داخلی در صنعت آب و برق به 95 درصد خود کفایی رسیده است.
خودکفایی 95 درصدی صادرات صنعت آب و برق کشور
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، حمیدرضا تشیعی رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق در نشست خبری در هفدهمین نمایشگاه صنعت برق ایران گفت: ما در بخش صنعت آب و برق علاوه بر تامین بخش عظیمی از نیاز داخلی توانسته ایم کشور را از واردات کالا های خارجی بی نیاز کنیم.

وی درادامه افزود: علاوه بر آن یک ظرفیت مناسب برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و  تجهیزات صنعت برق فراهم شده است.

رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق در ادامه گفت: با توجه به آمارهادر زمینه خودکفایی صنایع آب و برق کشور درصادرات خدمات فنی و مهندسی از سال 92 تاکنون توانسته ایم این صنعت رتبه اول صادرات را داشته و در سال 96  تعداد 58 پروژه بالغ بر 6.1  میلیارد دلار در دست اجرا دارد که 50 پروژه از این تعداد مختص برق است که مبلغ 5.6 میلیارد دلار را شامل می شود.

تشیعی در ادامه گفت:52 درصد صادرات خدمات فنی مهندسی  کل کشور در سال 95 بخش نیرو به خود اختصاص داده است که بالاترین رقم صادرات در کشور می باشد .

رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتبانی صنایع آب و برق گفت: هم اکنون در 25 کشور دنیا از جمله تاجیکستان، عراق، سریلانکا و... پروژه هایی توسط شرکت های ایرانی در حال اجراست.

 وی تأکید کرد: با اینحال نقشه راهی در حال تدوین است که بتوانیم سهم صادرات خدمات فنی و مهندسی بخش آب و برق را به بیش از 90 درصد از کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور برسانیم.

وی اضافه کرد: در این برنامه قرار است با نهادینه کردن فاکتورهایی چون رتبه بندی بازارهای بین المللی، ممانعت از خام فروشی و اعمال عوارض بر آن، اعمال عوارض بر 31 قلم کالای وارداتی که امکان تولید در داخل دارند، افزایش جوایز صادراتی،گسترش روابط کارگزاری بانکی و...، سهم توسعه صادرات کشور در بخش آب و برق را گسترش دهیم.

رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنعت آب و برق خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدوین این نقشه راه و همکاری نهادهای ذیربط از جمله وزارت صنعت، گمرک و وزارت خارجه بتوانیم پتانسیل های موجود در این صنعت را بالفعل کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: