اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 09 March 2016
نعمت زاده:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای همکاری های بین المللی در اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت نداریم، اظهار داشت: علاقه مندیم که فصل جدیدی از همکاری های صنعتی و تجاری را با کشور بلغارستان آغاز کنیم.

افزایش یابد، افزود: انجام سرمایه گذاری های مشترک بویژه توسط بخش های خصوصی دو کشور می تواند برای گسترش همکاری ها مفید واقع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: زمینه های همکاری با کشور بلغارستان می تواند در زمینه تولید محصولاتی نظیر مواد پتروشیمی و مشتقات آن، محصولات فلزی (فولاد و مس)، مصالح ساختمانی (شیشه) و تجهیزات برقی (انواع کابل ها و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات ریلی، لوکوموتیو، واگن) محسوب شود.

نعمت زاده گفت: مسئولین اقتصادی هر دو کشور ایران و بلغارستان می توانند به تهیه نقشه راه در بخش های اقتصادی که مورد توافق دو کشور است، بپردازند.

وی افزود: یکی از اولویت های کشور ما ایجاد ارتباط جاده ای از طریق قفقاز به کشور بلغارستان و سایر کشورهای اروپایی است که در این خصوص می بایست مذاکرات مفصلی انجام گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اخیراً با کشورهای اروپایی نظیر فرانسه، ایتالیا و آلمان برای ساخت واگن مذاکراتی کرده ایم، افزود: در صورت تمایل کشور بلغارستان نیز می تواند در ردیف این کشورها علاوه بر ساخت واگن در ساخت جرثقیل، بالابر، موتور دیزل و انرژی های نو طرح های خود را ارائه دهد.

درادامه ایوایلوموسکوفسکی وزیر حمل و نقل کشور بلغارستان در این نشست گفت: تلاش ما بر این است که تا حد ممکن سطح روابط تجاری دو کشور ارتقا یابد.

ایوایلوموسکوفسکی گفت:علاقه مندیم به دنبال بازدید هیأت های علمی دانشگاه های ایران و بلغارستان از کشور یکدیگر، پتانسیل ها و ظرفیت های لازمه برای شروع فصل جدید همکاری ها مطالعه شود.

وی در ادامه گفت: در بلغارستان ذخایر معدنی و فعالیت صنایع معدنی پیشرفته قابل ملاحظه است که می تواند زمینه دیگری برای ادامه همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تلقی شود.

وزیر حمل و نقل بلغارستان گفت: امید واریم سطح روابط تجاری بین دوکشور در سال آینده به بالای یک میلیارد دلار افزایش یابد که با تأسیس اتاق های مشترک صنعتی و تجاری قابل تحقق است.

وی با اشاره به این که علاقه مندیم تا همکاری هایی در زمینه حمل و نقل، راه آهن، واگن سازی بین ایران و بلغارستان شکل مناسب گیرد، افزود: البته امیدواریم با حل مسایل مالی روابط بانکی بین دو کشور این همکاری ها افزایش یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: