اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - 30 October 2017
مدیرعامل نیروگاه حرارتی طوس خبر داد
مدیرعامل نیروگاه طوس از رسیدن ضریب آمادگی این نیروگاه به 99.66 درصد در روزهای تأمین برق پیک تابستانه سال جاری خبر داد و گفت: تلاش شبانه روزی نیروهای متخصص نیروگاه و تحقق برنامه ریزی های مدونی که در این زمینه تدوین شده بود موجب شد تا به این میزان از ضریب آمادگی دست یابیم.
ضریب آمادگی نیروگاه طوس در تابستان به 99.66 درصد رسید
به گزارش عصرپرس پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو(پاون)، سید محمد افخمی مصطفوی مدیرعامل نیروگاه طوس اظهار داشت: نیروگاه حرارتی طوس یکی از نیروگاه های موفق شمال شرق کشور است که با ظرفیت اسمی تولید ۶۰۰ مگاوات در ۴ واحد بخاری ۱۵۰ مگاواتی نقش موثری در تأمین برق این منطقه از کشور به خصوص در پیک مصرف تابستان دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری کمترین خروج اضطراری واحدها را در نیروگاه طوس شاهد بودیم به طوری که در زمان پیک تابستان سال جاری در تأمین و مصرف برق ضریب آمادگی واحدهای نیروگاه 99.66 درصد بود.

مدیرعامل نیروگاه طوس با بیان اینکه "ضریب آمادگی نیروگاه در زمان پیک تابستان سال 95 به 99.09 درصد رسیده بود"، گفت: تلاش شبانه روزی نیروهای متخصص نیروگاه و تحقق برنامه ریزی های مدونی که در این زمینه تدوین شده بود موجب شد تا به این میزان از افزایش ضریب آمادگی در یکسال اخیر دست یابیم.

وی افزود: انجام به موقع تعمیرات دوره ای واحدهای نیروگاه در نیمه دوم سال 95 در افزایش آمادگی واحدهای نیروگاه طوس در تابستان 96 بسیار موثر بود، از اینرو در سال جاری نیز انجام به موقع تعمیرات دوره ای را به منظور دستیابی به بالاترین حد ضریب آمادگی در تابستان سال 97 در دستور کار قرار داده ایم.

افخمی مصطفوی با بیان اینکه "برنامه تعمیرات دوره ای واحدهای نیروگاه برای نیمه دوم سال جاری کاملا تدوین شده"، گفت: انجام به موقع تعمیرات و جایگزینی مستمر قطعات فرسوده با قطعات نو موجب افزایش ضریب آمادگی واحدها شده و در افزایش عملی تولید برق نیروگاه خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: با شروع مهرماه برنامه تعمیرات دوره ای واحدهای نیروگاه نیز وارد فاز اجرایی شده و عملیات مربوطه بر روی واحدها یک به یک آغاز می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: