اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - 24 October 2017
معاون بهره برداری برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد
مسعود قنواتی گفت: برای مقابله با پدیده ریزگردها ارتقای دانش یکی از راهکارهای اصولی در این بخش است که دانشجویان و استادان دانشگاه با همکاری پژوهشگاه نیرو می‌توانند نتایج تحقیقات خود را در اختیار شرکت های برق قرار دهند.
ارتقا دانش مقابله با ریزگردها در صنعت برق
به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مسعود قنواتی معاون بهره‌برداری برق منطقه‌ای خوزستان در گفت گو با خبرنگار عصرپرس در حاشیه نشست تخصصی «ریزگردها، بحران خاموشی های صنعت برق در خوزستان و درسهایی که باید آموخت»، گفت: زمانی که پدیده ریزگردها و گردوخاک در خوزستان اتفاق افتاد، تجهیزات برق پوشش های عایقی خود را از دست داده و در همان موقع برای رفع موانع خاموشی در این منطقه تصمیماتی با حضور مسئولان ارشد وزارت نیرو و شرکت توانیر گرفته شد که براساس آن توانیر و وزارت نیرو مکلف شدند تا با اجرای اقدامات کوتاه مدت و میان مدت با این پدیده مقابله کنند.

وی افزود: دراین راستا ابتدا از روش شستشو برای پاکسازی تجهیزات برق بهره گرفتیم زیرا این روش در اکثر نقاط دنیا صورت می گیرد و ما نیز از این شیوه بهره گرفتیم .

قنواتی تصریح کرد: با توجه به اینکه پدیده گردوخاک در خوزستان تداوم دارد بنابراین شستشو نمی تواند تنها راه حل باشد. چرا که شستشو زمانبر و هزینه بر است و بایستی به راه‌حل‌های دیگری بیاندیشیم 
وی افزود: با برگزاری نشست‌ها و همفکری که با کارشناسان و استادان پژوهشگاه نیرو حاصل شد به این نتیجه رسیدیم که مقره‌های شیشه ای و سرامیکی را با مقره‌های سیلیکونی تعویض نموده و در داخل پست‌ها و تجهیزات از پوشش RTV استفاده کنیم.

معاون بهره‌برداری برق منطقه‌ای خوزستان، با اشاره به اینکه تعویض تجهیزات هزینه بر است گفت: در همین راستا برنامه‌ریزی کردیم که طی سه تا چهار سال آینده بخش عمده ای از تجهیزات را که در معرض گردوخاک هستند تعویض کنیم.

وی افزود: طی 12 سال گذشته حدود 12هزار زنجیره مقره ها و 10 پست برق به صورت پوشش عایقی تعویض شده است.

قنواتی ادامه داد: بعد از برگزاری مناقصه قرار شد که حدود 5هزار زنجیره مقره در رده ولتاژ 132کیلوولت ساخت داخل تعویض شود ،که هم‌اکنون حدود 3هزار و 500 زنجیره مقره ها تعویض شده است و در فاز بعدی هم تعداد دیگری از مقره های 400 کیلوولت و 132 کیلوولتی که مشخصات فنی آنها تهیه شده بعد از انجام مناقصه در دستور کار قرار می گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: برای مقابله با پدیده ریزگردها ارتقای دانش یکی از راهکارهای اصولی در این بخش است که دانشجویان و استادان دانشگاه با همکاری پژوهشگاه نیرو می‌توانند نتایج تحقیقات خود را در اختیار شرکت های برق قرار دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: