اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - 24 October 2017
مدیر پروژه گروه پژوهشی پژوهشگاه نيرو گفت: پژوهشگاه نیرو در راستای ارتقای کارایی و بهره وری بهینه، پروژه آینده پژوهی "شناسایی كاربردها و بررسی روند توسعه و بکارگیری اينترنت اشياء در صنعت برق" را در برنامه کاری خود قرار داد.
برگزاری میزگرد تخصصی چالش‌های صنعت برق در بکارگیری اینترنت صنعتی اشیاء
به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس: مریم شبرو مدیر پروژه گروه پژوهشی زیرساخت مخابراتی در پژوهشگاه نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار عصرپرس اظهار کرد: در سال‌های​ اخیر بکارگیری فناوری اینترنت اشیاء​، در دنیا مطرح و در بسیاری از صنایع، نفوذ چشمگیری داشته است. در اینترنت صنعتی اشیاء​ عملیات بهره‌برداری هوشمند، با هدف ارتقاء کارایی و  بهره‌وری​ بهینه مورد نظر است.

وی تصریح کرد: در این زمینه، گروه پژوهشی زیرساخت مخابراتی پژوهشگاه نيرو، در راستای مأموریت‌های محوله، پروژه آینده پژوهی "شناسایی كاربردها و بررسی روند توسعه و بکارگیری اينترنت اشياء در صنعت برق" را در برنامه کاری خود قرار داد. 

مدیر پروژه گروه پژوهشی زیرساخت مخابراتی در پژوهشگاه نیرو تاکید کرد: در این پروژه ضمن انجام تحقيقات ميداني، پرسشنامه‌ای تهیه گردید و نقطه نظرات متخصصان، صاحب‌نظران و بهره‌برداران صنعت برق و مراكز دانشگاهی دریافت و به تحلیل آن‌ها پرداخته شد.

وی ادامه داد: همچنین میزگرد تخصصی با عنوان "اولویت‌ها و چالش‌های صنعت برق در بکارگیری اینترنت صنعتی اشیاء" در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی برق PSC2017 برگزار و بخشی از این تحقیقات و نتایج تحلیل پرسشنامه «بکارگیری اینترنت اشیا در صنعت برق» توسط اینجانب ارائه گردید و اين موضوع، با حضور جمعی از صاحب نظران صنعت برق به بحث گذاشته شد.

شبرو گفت: در این میزگرد تخصصی پروفسور شهرتاش عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، مدقق معاون سیستم های اندازه گیری و شبکه هوشمند ساتبا، صمدی معاون دفتر فنی و مهندسی توزیع شرکت توانیر، رسولی عضو هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) و جمشیدی مدیر گروه زیرساخت مخابراتی پژوهشگاه نیرو حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: