اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 22 October 2017
گفتگوی اختصاصی با نماینده مردم کرمانشاه
احمد صفری تعیین مالیات 27درصدی برای این استان را ناموجه دانست و گفت مردم کرمانشاه توان پرداخت چنین رقمی را ندارند. او همچنین با انتقاد شدید از واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی تبعات این کار را زیاد دانست.
مردم کرمانشاه توان پرداخت مالیات 27درصدی را ندارند
سرویس اقتصادی عصرپرس: نماینده مردم کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار عصرپرس بااشاره به واگذاری پالایشگاه نفت استان کرمانشاه گفت: با توجه به همه معضلاتی که در استان کرمانشاه وجود دارد از جمله رتبه اول بیکاری در کشور، واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی، با قدمتی دیرینه، تاریخی معتبر و با درآمدی خالص به صلاح مردم استان نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: این پالایشگاه سرمایه ملی است و با بیش از هزار نفر پرسنل که هرکدام نان‌آور خانواده‌ای هستند، نباید اجازه دهیم به سرنوشتی نامعلوم دچار شود.

احمد صفری همچنین با اشاره با افزایش چشمگیر مالیات استان کرمانشاه در مقایسه با سایر استان‌ها تاکید کرد: مردم این استان توان پرداخت مالیات 27 درصدی را ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم استان کرمانشاه 9800 شهید در جنگ تحمیلی نثار ملت ایران کرده‌ و بالاترین صدمات را در دوران 8 سال دفاع مقدس به جان خریده‌اند گفت: استان کرمانشاه در همه زمینه‌ها دچار مشکل است اما مهم‌ترین آن عدم فعالیت 70 درصد شهرک صنعتی استان است.

صفری افزود: رفع عدم توجه به مشکلات این استان دغدغه اصلی نمایندگان مردم است. اگرهمه مسئولین با هماهنگی نمایندگان هم فکر و همسو حرکت کنند مطمئنا استانی آباد را خواهیم داشت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اعتبار هزار و 150 میلیارد تومانی استان گفت: این اعتبار در قالب طرح‌های نیمه‌تمام از جمله پروژه راه‌آهن غرب کشور، آبشوران، ساماندهی قره سو و دهکده المپیک و ... هزینه خواهد شد.

صفری در ادامه به پروژه راه‌آهن غرب کشور اشاره کرد و گفت: این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه در مورد چاه‌های نفت استان گفت: قبل از انقلاب در منطقه سومار 16 چاه نفت وجود داشت که در زمان جنگ توسط نیروهای بعث پلمب شدند. در حال حاضر تنها یک چاه نفت فعال در این منطقه وجود دارد که 4500 بشکه در روز تولید می‌کند. با توجه به پتانسیل بالای منطقه و ذخیره مشترک نفت بین ایران و عراق، با درخواست تامین اعتبار حفر 2 حلقه چاه نفت دیگر موافقت شده است و به دست وزیر محترم نفت در بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به منطقه آزاد تجاری استان گفت: نمایندگان استان کرمانشاه به دنبال این هستند که استان کرمانشاه جزو 7 استان منطقه آزاد تجاری قرار گیرد. با صحبت‌هایی که با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته امید است این مصوبه در مجلس مطرح و به تصویب برسد.

او افزود: منطقه ویژه اسلام‌آباد و اورامانات نیز در دستور کار قرار گرفته است. هدف ما این است که طرح‌های نیمه کاره با کمک دولت تکمیل شوند.

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: اگر این طرح‌ها به ویژه پتروشیمی اسلام آباد به پایان برسد 50 درصد از آمار 23 درصد بیکاری که وجود دارد کاهش می‌یابد.

صفری بیان کرد: متاسفانه استانی که زمانی در رتبه 5 کشوری بوده‌ به رتبه 27 کشور سقوط کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در پایان با اشاره به اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه گفت: تاکنون فقط 50 درصد این اعتبارات به استان اختصاص یافته است. عدم پیگیری مسئولان و عدم نقدینگی دولت باعث شده که این اعتبارات به طور کامل تخصیص نیابد.

 

*پروین مرادی/ 1200*

 

نام:
ایمیل:
* نظر: