اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - 06 March 2016
سفیر ایران در جاکارتا:
سفیر ایران در اندونزی همزمان با سفر وزیر امورخارجه ایران به جاکارتا از اشتیاق اندونزی برای همکاری با ایران بویژه پس از اجرای برجام خبر داد.

به گزارش عصرپرس به نقل از  شانا ، ولی الله محمدی نصرآبادی، سفیر ایران در اندونزی، با اشاره به این که اندونزی و ایران طی یک سال گذشته و پیش از اجرای برجام مذاکرات خود را برای توسعه همکاریها در دوران پساتحریم آغاز کردند، گفت: وزیر امورخارجه کشورمان امروز وارد جاکارتا شده است و در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین و مسجد الاقصی شرکت می‌کند.

وی افزود: وزیر امورخارجه افزون بر شرکت در این اجلاس مذاکراتی با مقامهای بلندپایه برخی کشورها در حاشیه این نشست دو روزه انجام خواهد داد، دیدار و مذاکره دو جانبه با جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی و رتنو مرسودی، وزیر امورخارجه این کشور جنوب شرق آسیا از برنامه های رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در جاکارتاست.

محمدی با اشاره به مناسبات رو به گسترش ایران و اندونزی، تصریح کرد: فعالیت برای توسعه بیشتر مناسبات پیش از اجرایی شدن برجام سال گذشته آغاز شد و مقامهای دو کشور طی یکسال گذشته دیدارها و مذاکراتی بویژه در بخش نفت و گاز و امور بانکی داشته‌اند.

سفیر ایران در اندونزی عنوان کرد: پس از اجرای برجام مذاکرات مقامهای ایران و اندونزی با جدیت بیشتری پیگیری شد و طرف اندونزیایی برای تقویت همکاری با جمهوری اسلامی ایران اشتیاق نشان داد.

وی، سفر این هفته وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی را به ایران برای بحث بر سر خرید نفت و همکاری در بخش پتروشیمی، تولید برق، انرژیهای تجدیدپذیر و نو دانست وگفت : از دیگر محورهای مذاکرات وزیرانرژی اندونزی در ایران می توان به  سرمایه گذاری اندونزی در بخش گاز و پتروشیمی در چابهار و هنگام و ورود بخش خصوصی ایران به بخش پالایشگاهی در اندونزی اشاره کرد.

محمدی از محورهای مذاکرات ظریف به اندونزی را نیز توسعه همکاریهای سیاسی و اقتصادی دو جانبه و بحث در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ذکر کرد.

سفیر ایران در اندونزی گفت: ایران و اندونزی دارای ظرفیت بالایی برای توسعه همکاری ها هستند و ارزش مبادلات دو کشور در دوران اعمال تحریم های ناعادلانه غرب کاهش یافت، اما پیش بینی می‌شود بزودی ارزش مبادلات افزایش چشمگیری را شاهد باشد.

وی ادامه داد: ارزش مبادلات باید حداقل به دو میلیارد دلار در سال برسد، اما با توجه به مباحث مطرح شده انتظار داریم این میزان کف مبادلات دو جانبه دو کشور بزرگ ایران و اندونزی باشد.

محمدی تاکید کرد: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ٦ کشور آسیا و اقیانوسیه نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی مصمم است نگاه به شرق ادامه داشته باشد.

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: