اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - 18 October 2017
دوره آموزشي رله هاي حفاظتي و اتوماسيون با همكاري شركت اشنايدر الكتريك از سوي دفتر فني و نظارت شبكه انتقال شركت توانير برگزار شد.
آموزش متخصصان رله و حفاظت و اتوماسيون ايراني توسط آلمان ها
به گزارش عصرپرس؛ در اين دوره كه به مدت 5 روز و با حضور كارشناسان شركتهاي برق منطقه اي در توانير برگزار شد، متخصصان رله و حفاظت و اتوماسيون شركت اشنايدر الكتريك به تبيين آخرين دستاوردهاي فن آورانه و چالشهاي مرتبط با سيستمهاي جديد حفاظت و كنترل مورد استفاده در صنعت برق كشور پرداختند.

 عليپور مديركل دفتر فني و نظارت شبكه انتقال شركت توانير در آيين گشايش اين دوره آموزشي مبحث حفاظت و كنترل در شبكه هاي قدرت را از مباحث «Hi- Tech» عنوان و نقش اين دوره ها را در رفع مسايل صنعت برق و عدم دريافت خدمات مهندسي اين نوع محصولات در دوران تحريم مورد تاكيد قرار داد.

وي با ابراز خرسندي از نتايج مثبت برگزاري نخستين دوره آموزشي از سوي شركت اشنايدر، برگزاري دومين دوره آموزشي سيستمهاي حفاظتي و اتوماسيون از سوي اين شركت را به منظور بهره گيري از آخرين تجارب و فن آوريهاي نوين در اين عرصه برشمرد كه با پاسخگويي به سوالات و مسايل پيش روي صنعت برق كشور همراه است.

عليپور از جمله مباحث اين دوره را رله هاي ديستانس، ديستانس طولي و ديفرانسيل ذكر كرد كه قابليتها و مسايل آنها از سوي متخصصان شركت سازنده مطرح مي شود و با توجه به انسجام و هماهنگي مباحث در اين دوره، انتظار مي رود نقش به سزايي در ارتقاء پايداري شبكه برق كشور ايفا كند.

در اين دوره مدير كل اشنايدر الكتريك ايران با اشاره به فعاليتهاي اين شركت در آمريكاي شمالي، اروپاي غربي، آسيا و ساير نقاط جهان از اختصاص سالانه 5 درصد از درآمد 25 ميليارد دلاري اين شركت به بخش تحقيق و توسعه (R&D) خبر داد.

وي افزايش، حدود 50 درصدي مصرف انرژي تا سال 2050 ميلادي را منجر به عدم دسترسي به منابع پايدار انرژي براي 5/2 ميليون نفر جمعيتي كه تا آن سال به جمعيت كره زمين افزوده مي شود دانست و اين امر را نيازمند افزايش تا 3 برابري بهره وري عنوان كرد.

ادگارد بوشاهين درخصوص اينترنت اشياء خاطرنشان ساخت: «مطابق برآوردهاي انجام شده تا سال 2020 م 30 ميليارد تجهيز از طريق اينترنت بهم متصل مي شوند كه 20 برابر ارتباطات انساني است و اين موضوع اهميت نرم افزارها را بيش از پيش روشن مي سازد.»

وي با اشاره به فعال سازي يك بخش در اين شركت براي به روز رساني و نوآوري سيستمهايي كه در صنعت برق ايران مورد استفاده قرار دارد، از آمادگي اين شركت براي ارايه مجموعه اي متنوع از محصولات و راه حلهاي نوآورانه براي ارايه به بازار ايران خبر داد كه از بخش توزيع تا مديريت انرژي، اتوماسيون صنعتي، اتوماسيون فرايندها و غيره را شامل مي شود.

وي همچنين به بيش از 40 سال سابقه فعاليت اين شركت در ايران اشاره كرد و گفت: «در طول اين سالها و در هيچ برهه‌اي از زمان فعاليت اشنايدر الكتريك در ايران متوقف نشده و اين امر نشانه‌اي از تعهد ما به مشتريانمان است.»

در ادامه اين دوره كه با طرح مسايل صنعت برق و پاسخگويي به سوالات حاضران همراه بود، متخصصان رله، حفاظت و سيستم اتوماسيون شركت اشنايدر به ايراد مطالب پرداختند و در روز نخست فعاليتهاي اين شركت در زمينه مشاوره، نصب و راه اندازي، بهره برداري و راهكارها و جزييات نوسازي تجهيزات تشريح شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: