اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 08 October 2017
حفظ برجام جهت تامین منافع امنیتی و اقتصادی آمریکا ضروری است.
پذیرش قدرت ایران از سوی واشنگتن
به گزارش عصرپرس به نقل از اسپوتنیک، نشنل اینترست با استناد به مقاله دانیل دیویسنوشت: سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا دیپلماسی وسیله ای است که سیاستمداران و رهبران کشورها با استفاده از آن، منافع اقتصادی، امنیتی و فرهنگی کشور خود را در محیط پیچیده بین الملل دنبال می کنند. باید گفت: محکوم کردن توافق هسته ای ایران (برجام) به منافع میان مدت و بلند مدت آمریکا آسیب خواهد رساند زیرا رد برجام از سوی آمریکا به معنی کاهش قدرت دیپلماسی آمریکا در صحنه بین المللی است. رد برجام نه تنها محدودیت های موجود بر توانایی ایران جهت رسیدن به تسلیحات هسته ای را حذف نموده بلکه حل مسائل با ایران را سخت تر کرده و قدرت چانه زنی واشنگتن با تهران را کاهش خواهد داد.

مهمترین نتیجه رد برجام این است که متحدان و دوستان آمریکا به این نتیجه می رسند که ایالات متحده آمریکا دیگر یک رهبر بین المللی قابل اعتماد نبوده لذا به توانایی آمریکا در تعیین قراردادهایی که جهت پیشبرد منافع ملی و اقتصادی آمریکا ضروری هستند، آسیب وارد خواهد کرد. آمریکا مجبور است ایران را به عنوان یک قدرت در منطقه خاورمیانه بپذیرد.

یکی دیگر از عواقب رد برجام توسط آمریکا، کاهش اعتبار و قدرت چانه زنی واشنگتن با مسکو و پکن در مذاکرات بین المللی آینده است. رد برجام به معنای از دست دادن اعتبار دیپلماتیک واشنگتن در صحنه بین المللی بوده لذا منافع ملی، اقتصادی و امنیتی آمریکا در صحنه بین الملل با رد برجام تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
برچسب ها
برجام ، ایران ، آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر: