اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - 25 September 2017
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تزریق منابع مالی به تنهایی حال اقتصاد را خوب نمی کند،گفت:در اقتصاد کشور منابع مالی زیادی تزریق شده اما نتیجه مطلوب حاصل نشده بنابراین باید با اعمال مدیریت صحیح، اقدامات اثربخش تر انجام داد.
تزریق منابع مالی به تنهایی حال اقتصاد را خوب نمی کندبه گزار سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، سید فرید موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص روند جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور گفت:براساس مفاد برنامه ششم توسعه، سرمایه گذاری خارجی یکی از راهکایی است که بخشی از محدودیت های مالی برای توسعه اقتصاد را کاهش می دهد.    

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تلاش هایی برای تسهیل سرمایه گذاری در کشور انجام داده اند و با توجه به فرصت حاصل از برجام در مدت اخیر قراردادهای فاینانس منعقد شده است.  

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:در حال حاضر روند استفاده بخش خصوصی از ظرفیت فاینانس کم بوده، بنابراین باید شرایطی فراهم شود که امکان استفاده بخش خصوصی از ظرفیت فاینانس ها بیشتر شود.

موسوی با بیان اینکه فرآیند جذب سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی پیچیده است، گفت:کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با همکاری دولت اقداماتی برای استفاده بخش خصوصی از ظرفیت فاینانس انجام داده اما باید روند مذکور با همکاری اتاق بازرگانی و سایر دستگاه های مسئول پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تزریق منابع مالی به تنهایی حال اقتصاد را خوب نمی کند، تصریح کرد:در اقتصاد کشور منابع مالی زیادی تزریق شده اما نتیجه مطلوب حاصل نشده بنابراین باید با اعمال مدیریت صحیح، اقدامات اثربخش تر انجام داد.

موسوی افزود:در مقایسه با برخی کشورها، به اقتصاد ایران 5 الی 6 برابر منابع مالی تزریق شده اما اقتصاد کشورهای مذکور به پیشرفت های مطلوب تری دست یافته است چرا که کشورهای موفق در زمینه اقتصاد، فضای کسب و کار را برای بخش خصوصی بصورت مطلوبی فراهم کرده اند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:مدیریت صحیح و استراتژی مشخص از لازمه های جذب سرمایه گذاری خارجی است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: