اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 02 September 2017
مافی
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که انتخاب سفیر زن برای سفارتخانه های خارج از کشور راهبردی باشد.
انتخاب سفیر زن راهبردی باشدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت، پروانه مافی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه کشور تصمیم دارد دو سفیر زن برای سفارتخانه های خارج از کشور انتخاب کند، اظهار داشت: تجربه  سفیر زن را با سرکار خانم افخم داشته ایم، البته افخم در ستاد وزارت خارجه نیز عملکرد قابل دفاعی داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: مرضیه افخم در مقام سفیر ایران در کشور مالزی نیز تجربه موفق داشته و به این جهت می توان برای انتخاب زنان دیگر در حوزه سفارت برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه ظریف می تواند متناسب با تجربه گذشته سفیر زن انتخاب کند، گفت: وزیر امور خارجه با توجه تجربه حضور افخم در سفارت ایران در مالزی، می تواند از ظرفیت زنان دیگر وزارت خارجه برای حضور در سفارتخانه های خارج از کشور استفاده کند.

مافی با بیان اینکه ظریف تلاش دارد انتخاب سفیر زن راهبردی باشد، ادامه داد: انتخاب خانم افخم در سفارت مالزی انتخابی راهبردی بود که توانست کارنامه قابل دفاعی در این پست ارائه دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در این باره که زنان وزارت خارجه از توان مدیریتی برخوردار هستند یا خیر گفت: خانم ها از عهده اداره سفارت بر خواهند آمد، هرچند که تعداد زنان مدیر در وزارت خارجه کم است اما این ظور نیست که اصلا زنی باتوان مدیریتی سفارتخانه نداشته باشیم. 
نام:
ایمیل:
* نظر: