اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 30 August 2017
مدیرعامل گروه مپنا
مدیرعامل گروه مپنا گفت:ما پس از چندین سال تلاش و همت فوق‌العاده از روش‌های غیر معمول و تجربه نشده در کشورمان، موفق به دستیابی به رتبه‌‍‌های جهانی شدیم و برای حفظ آن باید بکوشیم.

توربین‌های گازی امروزه یکی از افتخارآمیزترین مصنوعات بشر استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،مدیرعامل گروه مپنا در همایش ASIA LICS  با بیان این مطلب اظهار داشت: توربین‌های گازی امروزه یکی از افتخارآمیزترین مصنوعات بشر است و نقش مهمی در زندگی انسانها ایفاد می‌کند، به عنوان نمونه در موتورهای هواپیماها، بدون وجود توربین‌های گازی، صنعت هوایی از وظایف خود باز می‌ماند و این تصور که در آینده نزدیک محصولی جایگزین آن شود وجود ندارد.

وی افزود: امروز در کشور ما ۹۹ درصد برق از طریق توربین‌های گازی و بخار تأمین می‌شود که نشان از اهمیت این توربین‌ها دارد، ضمن آنکه در مقیاس جهانی نیز بیش از ۹۰ درصد اتکای کشورها به توربین‌های گازی و بخار است.

وی با اشاره به گزارش توسعه معتبر McCoy در سال ۲۰۱۵ گفت: بر اساس گزارش این موسسه، مپنا به سومین شرکت برتر دنیا در عرضه توربین‌های گازی از نظر نقش بازار و سطح دانش معرفی شد.

علی آبادی ادامه داد: ما پس از چندین سال تلاش و همت فوق‌العاده از روش‌های غیر معمول و تجربه نشده در کشورمان، موفق به دستیابی به رتبه‌‍‌های جهانی شدیم و برای حفظ آن باید بکوشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز یکی از چندین کشور دارنده فناوری ساخت لوکوموتیو در دنیا هستیم و از محل دستاوردهای تحصیل شده روی ماشین‌های مپنا، یکی از سازندگان اصلی تجهیزات نیروگاهی، نفت و گاز، حل و نقل ریلی و سلامت محسوب می‌شویم.

وی یادآور شد: حدود ۲۴ سال پیش، مپنا به عنوان پیمانکار عمومی برای احداث نیروگاه‌های برق داخل کشور تأسیس شد، اما امروز به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت نیروگاهی برای خلق تجهیزات اصلی شناخته می‌شود.

وی با اشاره به معرفی محصول جدید MGT-70 (3 در گروه مپنا، گفت: این محصول جدید در کلاس خود بهترین بوده و صد درصد با توانمندی متخصصان داخلی تولید شده است.

علی‌آبادی تصریح کرد: اگر بخواهیم مسیر توسعه را با شتاب طی کنیم، ناچاریم که همکاری‌های بین‌المللی را توسعه و گسترش دهیم، کما این که شرکت‌های معتبر بین‌المللی نیز همین گونه عمل می‌کنند، لذا اگر ما می‌خواهیم کاری بزرگ و درسطح جهانی انجام دهیم لازم است دامنه نفوذ خود را در سطح بنگاه‌های پژوهشی توسعه دهیم.

وی افزود: این باورکه تنها به ظرفیت داخلی اتکا و حرکت کنیم، بهای محصول را افزایش می‌دهد و محصول گران قیمت موجب خواهد شد رقابت سخت شده و حتی مقدور نباشد.

مدیرعامل گروه مپنا اظهار داشت: امروز اگر بخواهیم در هر حوزه فناوری فعالیت کنیم، باید سرمایه لازم را داشته و بازار مناسب را نیز در اختیار بگیریم.

 علی‌آبادی گفت: کار بزرگی که در کشور ما رخ داد و باید آن را تدبیر دانست، این بود که از تجمیع تقاضا بازار بزرگی به وجود آمد و این بازار در اختیار بنگاهی قرار گرفت که مأموریت یافت تا محصولاتی را بومی کند و این گونه مپنا شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما با ماشین‌های ساخت گروه مپنا در کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه، عمان، الجزایر، اندونزی، پاکستان و … با بهترین‌های دنیا رقابت می‌کنیم و برنده هم می‌شویم.

وی با اشاره حضور مپنا در پروژه‌های بین‌المللی، تصریح کرد: ما به عنوان شرکتی در خاور میانه‌ در پروژه‌های خارجی حضور موفقی داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که مپنا امروز صاحب فناوری و دانش آن در تمام توربین‌های دارای کلاس‌های مختلف است.

مدیرعامل گروه مپنا در پایان گفت: امروز مپنا به عنوان یکی از موسسات علمی، بیشترین همکاری را با دانشگاه‌ها و مراکز علمی دارد که نمونه آن موسسه پژوهشی مشترک با دانشگاه تهران و موسسه مشترک با دانشگاه شهید بهشتی است و نتیجه این همکاری، محصولات دارای تکنولوژی پیشرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: