اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - 29 August 2017
مراسم تودیع و معارفه محمد شریعتمداری وزیر جدید صنعت معدن تجارت و تودیع و تجلیل از عملکرد نعمت زاده وزیر پیشین با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز شد.
مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت با حضور جهانگیری
به گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرس: مراسم تودیع و معارفه محمد شریعتمداری وزیر جدید صنعت، معدن، تجارت و تودیع و تجلیل از عملکرد نعمت زاده وزیر پیشین با حضور اسحاق جهانگیری در سالن همایش های محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است.

 در این مراسم قائم مقام وزارت صنعت معدن و تجارت با تجلیل از عملکرد محمدرضا نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: وی همواره دغدغه صنعت داشت، کارش زمان نمی‌شناخت، خستگی را بی معنا می‌دانست و به اهمیت تولبد ملی باور داشت.

رضا رحمانی با اشاره به دوران ریاستش بر کمیسیون صنعت و معدن مجلس گفت: چه در آن زمان و چه در یکسال و نیم اخیر که مستقیم با ایشان کار کردم از نزدیک شاهدبودم که چگونه در راهبری اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه تلاش می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه ۳۰ درصد محصول مشترک تولیدی با خارجی‌ها باید صادراتی باشد، اتفاق میمونی است که آقای نعمت زاده در عقد قرارداد‌ها اصرار داشت باید شرکت مادر خارجی مسئولیت صادرات را برعهده گیرد.

رحمانی گفت: شرایط سخت آغاز دولت یازدهم مرد بزرگی، چون نعمت زاده را می‌خواست تا وضعیت را بهبود بخشد.

وی همین طور با تمجید از انتخاب شریعتمداری گفت: به وی خوش آمد می‌گوییم که به خانه خود بازگشت.
 
 همچنین دراین مراسم، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بیایید با همکاری یکدیگر مشکلات اساسی کشور را برطرف کنیم.

ایرج اکبریان که در آیین معارفه محمد شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت سخن می‌گفت افزود: مبارزه با قاچاق، حل مشکل اداری کشور، واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی و مقابله با خصولتی‌ها از دغدغه‌های اساسی کشور است که مجلس آمادگی همکاری با دولت را در این بخش‌ها دارد.

وی با تمجید از مدیریت آقای لاریجانی در مجلس گفت:: وی از سرمایه‌های نظام است که با مدیریتشان موضوع برجام و رای اعتماد مجلس به وزرا به بهترین نحو انجام شد بنابراین با وجود چنین شخصیتی بیاییم بر مشکلات اساسی کشور فائق شویم.

اکبریان همچنین از معاون اول رئیس جمهور خواست با افزایش اختیارات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی زمینه اجرای دقیق و کامل مصوبات آن را در استان‌ها فراهم کند.

وی با تجلیل از نعمت زاده؛ صنعت را گره خورده با نام وی دانست و گفت:آقای شریعتمداری هم کاملا با درد این حوزه آشناست و می‌دانند مسایلی، چون نظام بانکی، رکود، واردات و صادرات باید ساماندهی شود. 
نام:
ایمیل:
* نظر: