اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 15 August 2017
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار خبرداد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تبصره دو سبزوار گفت: پروژه تصفیه خانه جدید فاضلاب این شهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش BOT در حال احداث است.
احداث تصفیه‌خانه جدید فاضلاب سبزوار به روش BOTبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، حسین ریاضی آورده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار سرمایه گذار برای اجرای این تصفیه خانه 15هزار مترمکعبی را 400میلیارد ریال اعلام کرد که پس از تکمیل، شبکه فاضلاب توحید شهر از شبکه سبزوار جدا شده و پساب حاصل از تصفیه فاضلاب نیز برای مدت معین در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به 78هزار مشترک فاضلاب در شهر سبزوار، این تعداد مشترک را معادل 82 درصد جمعیت تحت پوشش اعلام کرد و افزود: زیرساخت فاضلاب سبزوار شامل 420 کیلومترشبکه جمع آوری و 10کیلومتر خطوط انتقال است که برای تحت پوشش قرار گرفتن 100درصد جمعیت بایستی 70 کیلومتر شبکه جدید با سرمایه گذاری 210 میلیارد ریال اجرا شود.

وی در ادامه منابع تامین آب شهر240هزار نفری سبزوار با 92 هزار مشترک را 35 حلقه چاه اعلام کرد که سالانه 23 میلیون متر مکعب آب از طریق 560کیلومتر شبکه توزیع ، 150 کیلومتر خطوط انتقال ، 10 مخزن ذخیره به ظرفیت 50هزار متر مکعب و پنج ایستگاه پمپاژ در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه کنترل کیفی و بخش میکروبی و شیمیایی آبفای سبزوار جزو آزمایشگاه های معتمد استان و دارای استاندارد 17025 می باشد افزود:  102 نیروی فعال اعم از رسمی ، خدماتی و زمان مزدی بدون احتساب نیروهای برون سپار و پیمانکار وظیفه خدمت رسانی به مشترکان را بر عهده دارند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تبصره دو سبزوار سپس درپاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش هدر رفت آب در سبزوار را نوسازی چهار هزارو 500 انشعاب و 15 کیلومتر اصلاح شبکه توزیع در سال 95 دانست و تعهد این شرکت در سال جاری را اصلاح 40 کیلومتر شبکه دیگر اعلام کرد.

وی با ابراز نگرانی از افت شدید سفره های زیرزمینی و کاهش توان تولید آب چاه ها اظهار داشت: عملیات حفرو جابجایی چاه ها به واسطه افت منابع زیرزمینی عملا تاثیر چندانی بر افزایش توان تولید ندارد و در حال حاضر شهر سبزوار در نقطه سر به سر تولید و مصرف قرار دارد.

وی فاز دوم پروژه آب رسانی به شهر سبزوار در قالب هشت حلقه چاه با ظرفیت 280لیتر برثانیه و سرمایه مورد نیاز 350تا400 میلیارد ریال را مورد اشاره قرار دارد و اظهار امیدواری کرد: با پیگیری نمایندگان و فرماندار شهرستان و مدیرعامل آبفای استان و همچنین قول شرکت مهندسی آبفای کشور پروژه تامین آب شهر سبزوار با جذب سرمایه گذار به روش مالی BOT در آینده نزدیک عملیاتی شود.

ریاضی با یادآوری معضل حاشیه نشینی گسترده در سبزوار، این چالش را در افزایش انشعابات غیر مجاز آب موثر دانست و از عزم دستگاه قضای شهرستان برای حمایت از آبفای سبزوار در برخورد با انشعابات غیر مجاز و حفظ حقوق بیت المال خبر داد.  

وی در همین رابطه شناسایی انشعابات غیر مجاز و تعویض کنتورهای خراب، بازنگری منابع تولید و کنترل لایه لایه میزان تولید و مدیریت و توازن فشار ،  زون بندی و نشت یابی شبکه را از برنامه های این شرکت در راستای کاهش هر چه بیشتر هدر رفت آب عنوان کرد.

مدیرعامل آبفای سبزوار همچنین  با بیان اینکه  بسیاری از اتفاقات آب در سبزوار قابل رویت نیست افزود: در همین راستا قرار داد نشت یابی گسترده با بخش خصوصی منعقد شده و در دست اقدام قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: