اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - 01 August 2017
مدیر عامل آبفای استان تهران خبر داد
مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: در حال حاضر 14 مدول تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تهران طراحی شده است.

طراحی 14 مدول تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تهرانبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد پرورش مدیرعامل آبفای تهران عصر امروز (سه شنبه) در آیین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب پیشوا گفت: 596 میلیون دلار اعتبار این تصفیه‌خانه‌ها از سوی دولت و 1400 میلیون دلار نیز با مدل‌های مالی متنوعی که آبفای استان تهران طراحی کرده است، تامین خواهد شد.

پرورش ادامه داد: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب پیشوا بخشی از طرح‌های آبفای استان تهران در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: مرحله اول این طرح شامل ۶۰ کیلومتر شبکه جمع‌‌آوری با لوله‌های پلی‌اتلین دوجداره در قطرهای ۱۰۰۰و۱۲۰۰ میلی‌متر، نزدیک به ۱۵۰۰ رشته انشعاب، شش کیلومتر خط انتقال و یک فاز تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت 11 هزار و ۱۴۵ متر مکعب در شبانه‌روز است که برای ایجاد تاسیسات فاز اول طرح، اعتباری بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، مسکن مهر و منابع داخلی دستگاه اجرایی هزینه شده است.

پرورش گفت: مرحله دوم طرح شامل شبکه جمع‌آ‌وری شهر به طول ۸۰ کیلومتر است که این فاز مجموعا ظرفیت این تصفیه‌خانه را به ۲۶ هزارمتر مکعب در شبانه روز خواهد رساند.

وی با بیان این‌که آبفای استان تهران 10 تصفیه‌خانه در طول عمر دولت یازدهم به بهره‌برداری رسانده است گفت : یکی از فعالیت‌های درخشان این شرکت در منطقه جنوب شرقی استان تهران رساندن آب سد ماملو به سه شهر قرچک، ورامین و پاکدشت بوده است که در حال حاضر بحث فاضلاب پیشوا نیز به این خدمات افزوده شده است.

پرورش تاکید کرد: شهر پیشوا با توجه به واحدهای بیشمار مسکن مهر نیازمند احداث شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب بود.

به گزارش عصرپرس، تصفیه خانه فاضلاب شهر پیشوا اولین و بزرگترین طرح زیست محیطی  جنوب شرق استان تهران است که  68 هزار نفر را تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: